به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی چهارشنبه شب در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی در استانداری افزود: گردشگری منشا برکات زیادی بوده که تاثیرگذاری فرهنگی زیادی می تواند بر ذهن گردشگر باقی گذارد و فرهنگ هر منطقه نیز در گردشگری تاثیرگذار است.
وی اظهار کرد: گردشگران خارجی قانونمندتر از گردشگران داخلی هستند لذا اگر ابتدا آداب، رسوم و فرهنگ منطقه برای آنها بازگو شود به خوبی رعایت می کنند.
وی گفت: با بیان آداب و قوانین هر منطقه به گردشگران خارجی، جلوی برخی ناهنجاری ها گرفته شده و به حوزه گردشگری ضربه وارد نمی شود.

** بخش دولتی برای توانمندسازی بخش خصوصی بکوشد
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش دولتی باید برای توانمندتر شدن بخش خصوصی در استان بکوشد و برای ایجاد شرکت های صادراتی دست تولیدکنندگان را بگیرد.
وی تصریح کرد: بحث خصوصی سازی بعد از 40 سال شعار، همچنان در کشور مظلوم واقع شده است.
وی با بیان اینکه ضعیف بودن روحیه تجارت، صادرات و واردات از معضلات این استان است عنوان کرد: برگزاری جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی می تواند بسیار کارآمد باشد و این شورا نعمتی است که باید از آن به درستی استفاده کرد.
عبادی گفت: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان ابتدا اولویت ها مشخص شود و در این شورا نسبت به رفع مشکلات و مسایل صنایع اقدام شود.
وی با تاکید بر بهبود کسب و کار در نواحی صنعتی استان گفت: مجلس مصوبات خوبی در زمینه ارتقای فضای کسب کار و بهبود شرایط اقتصادی داشته است.
وی ادامه داد: رفع مشکلات واحدهای تولیدی بسیار مهم اما همچنان نامحدود است که باید قوانین دست و پا گیر در حوزه اقتصادی استان بازنگری شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مسایل مهم توجه به شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» است که بایستی جزو اولویت های این شورا قرار گیرد.
وی گفت: در نامگذاری شعار سال سه موضوع مهم اشتغال، تولید و صادرات مطرح است که تعصب ملی ایجاد می کند.
وی بیان کرد: گرایش نخست مردم خراسان جنوبی برای اشتغال کارمندی و پشت میزنشینی است که تغییر این گرایش نیاز به فرهنگ سازی و آموزش دارد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.