ترسی که سحر دولتشاهی در برنامه «دورهمی» از آن پرده برداشت

سحر دولتشاهی در برنامه «دورهمی» گفت: «در حال حاضر ۳۸ ساله هستم و دو سال با ۴۰ سالگی فاصله دارم. باید بگویم یک ترس عجیب از ۴۰ ساله شدن دارم. ترسی که احساس می‌کنم به دلیل نشناختن این سن و شرایط آن است.»

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ سومین قسمت از ویژه برنامه نوروزی دورهمی با حضور سحر دولتشاهی، بازیگر سینما و تلویزیون و اجرای دو ترانه به نام‌های «یه کاری کن دلم آروم بگیره» و «دوست دارم» از گروه موسیقی سون روی آنتن شبکه نسیم رفت.

گفت‌وگوی مهران مدیری با سحر دولتشاهی با اشاره به ماه تولد او آغاز شد. دولتشاهی گفت: «من متولد مهر ۱۳۵۸ هستم. یکی از ویژگی‌های بارز متولدین مهر این است که بسیار سریع تعادل خود را از دست می‌دهند.»

او ادامه داد: «من در حال حاضر ۳۸ ساله هستم و دو سال با ۴۰ سالگی فاصله دارم. باید بگویم یک ترس عجیب از ۴۰ ساله شدن دارم. ترسی که احساس می‌کنم به دلیل نشناختن این سن و شرایط آن است.»

سپس مدیری از آغاز فعالیت‌های بازیگری دولتشاهی سوال کرد و او گفت: «تحصیلات دانشگاهی من مهندسی شیمی و مترجمی زبان فرانسه است. اما از دوران کودکی علاقه خاصی به بازیگری داشتم. با پدرم به تماشای تئاتر می‌رفتیم. تا این که سال ۷۹ برای اولین بار در یک تئاتر بازی کردم.»

او درباره اولین حضور خود در عرصه تصویر توضیح داد: «اولین بازی در یک اثر تصویری را در فیلم «چهارشنبه سوری» به کارگردانی اصغر فرهادی تجربه کردم. در آن فیلم با هدیه تهرانی همبازی بودم و او کمک بسیاری برای رفع دلهره و استرسم جلوی دوربین به من کرد.»

دولتشاهی افزود: «با این که پدر و مادرم هنرمند نبودند اما هنر را دوست داشتند و حامی و مشوق اصلی من بودند. مادرم نایب رئیس فدراسیون شنا بود، اما ورزش را در حد کمک به سلامتی به من توصیه می‌کرد. با این حال من مهارت غریق نجات و مربی‌گری شنا را به طور کامل یاد گرفتم.»

او در ادامه درباره معیارهای انتخاب خود برای بازی در یک نقش گفت: «اول از همه فیلمنامه، سپس سابقه کارگردان و بعد از آن تکراری نبودن نقش در انتخاب فیلم‌ها بسیار مهم است. اما تنها فیلمی که بدون توجه به فیلمنامه آن را پذیرفتم فیلم خانم برومند بود.»

سپس مهران مدیری گفت: «نویسندگی آرزوی شما بوده و هست؟» دولتشاهی در پاسخ به این سوال جواب داد: «بله. گرایش من در هنر نیز ادبیات نمایشی بوده و هست اما به دلایل مختلفی از جمله تنبلی و… محقق نشده است.»

او عدم اعتماد به نفس کافی در وجود خود را به عنوان نقطه ضعف و مهربان بودنش را نقطه قوت خود دانست. سپس به عاشق شدنش در زندگی نیز اعتراف اما از توضیح جزئیات این عشق خودداری کرد.

او اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود را با درخواست کمک از هموطنان برای آزادی زنان زندانی که به دلیل جرائم غیرعمد در حبس هستند، به پایان رساند و نمایشنامه اولین تئاتری را که در آن بازی کرده است به موزه دورهمی اهدا کرد.

دیدگاه تان را بنویسید