گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو مجلس خبرگان رهبری: اگر ضعف ها نبود، نارضایتی ها از سوی مردم به وجود نمی آمد

باید در جهت این که مردم بتوانند زندگی مطابق با شأن انقلاب اسلامی را داشته باشند مدیران کشور برنامه ریزی های مناسبی می کردند و هر چه که به این اهداف نرسیدیم دلیل بر این است که آقایان در رفتار، اندیشه و عملشان ایراد و اشکال وجود دارد.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در این که در گذشته ضعف هایی داشته ایم جای تأمل نیست و این که اگر ضعف ها نبود این نارضایتی ها از سوی مردم به وجود نمی آمد.

آیت الله حسن عالمی در گفت و گو با جماران ، در خصوص وظایف هیأت های اندیشه ورز مجلس خبرگان رهبری گفت: این هیأت اندیشه ورز، کارش تأمل، دقت و تجزیه و تحلیل نسبت به شرایط مهم کشور، چه آنچه که انجام شده و نتایج و پیامد های آن ها مشخص است و چه چشم انداز و برنامه ریزی  آینده ای، است.

وی ادامه داد: این هیأت وظیفه دارد برنامه ریزی های گذشته و تفکر و اندیشه ای که حاکم بر این برنامه ریزی ها بوده را آسیب شناسی کند، اشتباهات و نقاط ضعف را شناسایی و نسبت به آینده برنامه ها، قوانین، ضوابط و برنامه ریزی هایی که در این رابطه شده است را ارزیابی و مورد بررسی قرار دهد و برای نقاط ضعف چاره جویی کند. همچنین برای نقاط قوت نیز راه های اجرایی و عملی شدن را پیشنهاد دهد.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که این این هیأت این اقدامات را در چه بخش ها و حوزه هایی انجام خواهد داد، گفت: این موارد در همه امور مربوط به مملکت صورت می گیرد. مجلس خبرگان چون عالی ترین نهاد کشور است باید به همه امور مملکت در همه دستگاه ها نظارت داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش دیگر مبنی بر این که وضعیت کشور را در حال حاضر چگونه می بینید و اولویت های نظام در سال آینده چه باید باشد، اظهار داشت: در این که در گذشته ضعف هایی داشته ایم جای تأمل نیست و این که اگر این ضعف ها نبود این نارضایتی ها از سوی مردم به وجود نمی آمد. باید در جهت این که مردم بتوانند زندگی مطابق با شأن انقلاب اسلامی را داشته باشند مدیران کشور برنامه ریزی های مناسبی می کردند و هر چه که به این اهداف نرسیدیم دلیل بر این است که آقایان در رفتار، اندیشه و عملشان ایراد و اشکال وجود دارد. از این جهت این موضوع را نمی شود انکار کرد.

آیت الله عالمی  ابراز داشت: مساله دیگری که بسیار مهم است نگاه به آینده است که باید به گونه ای برنامه ریزی ها صورت بگیرد که در طراز جمهوری اسلامی باشد. علی الخصوص در حوزه فرهنگ و تفکر و در حوزه ارزش های دینی، انسانی و ملی این امر باید صورت بگرد اما متاسفانه ما شاهدیم که در خیلی جاها بعضاً به این موارد بی اعتنایی  و به حریمش تجاوز می شود.

وی در پایان تصریح کرد: مواردی در کشور ما اتفاق می افتد و در سطح رسانه ها بروز پیدا می کند و بگو مگو ها در سطح جامع به وجود می آید. چرا؟ چه لزومی دارد که این اتفاقات در جامعه بیفتد. برای مثال اگر آن برنامه در برج میلاد اتفاق نمی افتاد، چه می شد؟ اما وقتی این حرکت صورت گرفت به عقاید و باورهای مردم و به چیزهایی که برای آن ها ارزش تلقی می شود، لطمه وارد شد. جمهوری اسلامی به عنوان مدافع ارزش های دینی مردم است و از کسانی که منصوب  این نظام هستند این گونه کارها نباید صورت بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.