به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی مصائبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون حدود 20 هزار رقبه در سطح استان وجود دارد که تاکنون برای 80 درصد آن ها سند صادر شده است.
وی یادآوری کرد: تاکنون 322 جلد سند این رقبه ها اخذ شده و 424 جلد اسناد دفترچه ای رقبه ها نیز به تک برگی تبدیل شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای 20 درصد موقوفه ها به دلایل مختلف از جمله تداخل موقوفه ها سند صادر نشده است، اظهار کرد: تلاش می شود برای 10 درصد موقوفه ها نیز در سال 97 سند اخذ شود و تا سال 1400 هیچ موقوفه ای بدون سند باقی نخواهد ماند.
حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: امسال 100 وقف جدید با کاربری های مختلف مانند مسکونی و مغازه تجاری در استان به ثبت رسید که از جمله شامل 12 وقف جدید در تبریز، 12 وقف در مراغه و 10 وقف در اهر بوده و مراحل ثبت تعدادی از وقف ها نیز در حال انجام است.
وی اجرای برنامه های بصیرت عاشورایی در 45 بقعه استان، برنامه های یاس نبوی در پنج بقعه، عمل به بیش از 100 درصد نیت واقفان در حوزه های مختلف و اعزام 600 نفر در اجرای نیت واقفان به مشهد مقدس را از جمله فعالیت های این اداره کل اعلام کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت 47 مورد انجمن یاوران وقف در استان از اعلام آمادگی این اداره کل برای تشکیل انجمن یاوران وقف در حوزه رسانه خبر داد.
حجت الاسلام مصائبی، تجدید اجاره نامه بیش از 2 هزار موقوفه، تعمیر بقاع متبرکه و امامزاده های استان، برگزاری مسابقه های قرآنی، اخذ آرای ابطال سند 477 موقوفه ربع رشیدی و صدور بیش از 150 رای قوئه قضائیه به نفع موقوفات را از دیگر فعالیت های این اداره کل اعلام کرد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.