مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌شرقی از درخواست ایجاد کنسولگری آلمان و احیای کنسولگری روسیه در تبریز خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل بابایی‌راغب اظهار کرد: آمار ورود مسافران به استان بر اساس سال شمسی تنظیم و آمار دقیق در پایان سال ارائه می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دفتر نمایندگی امور خارجه یکی از مبادی ارائه ویزا به افراد وارد شده به کشور است و احتمال دارد افراد از طریق مراجعه به سفارتخانه اقدام به دریافت ویزا کنند، از این رو آمار دقیقی در دست نیست ولی تعداد گردشگران خارجی در سال ۹۵ ثبت شده که نزدیک به ۲ هزار نفر  بوده است.

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آ‌ذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: البته در میان گردشگران خارجی به استان، توریست، کارشناس فنی برای کارخانه‌ها و شرکت‌ها و غیره بوده است و این آمار کامل و تمام نیست و حتی ممکن است مسافرانی از کشورهایی که لغو روادید با ایران هستند، از جمله ترکیه، گرجستان، ارمنستان، مالزی نیز وجود داشته باشد و نمی‌توان آمار دقیق آنها را اعلام کرد و تنها مرجع نیروی انتظامی است که می‌تواند آمار دقیق اعلام کند.

وی با بیان اینکه ایجاد کنسولگری در کشورهای مختلف توسط کشور متقاضی کنسولگری باید انجام گیرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در تامین منافع اتباع خود در خارج از کشور می‌تواند نسبت به تاسیس کنسولگری در هر کشوری اقدام کند.

بابایی‌راغب افزود: برای ایجاد کنسولگری در ایران باید کشورهای مربوطه درخواست را به جمهوری اسلامی ارائه دهند و بعد از بررسی و هماهنگی‌های لازم توسط مبادی ذیربط پاسخ نهایی به آن کشور داده می‌شود.

وی اذعان داشت: در حال حاضر دو کنسولگری جمهوری آذربایجان و ترکیه در تبریز فعال هستند.

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با اشاره به درخواست‌ها برای ایجاد کنسولگری در شهر تبریز، بیان کرد: سفیر آلمان در سفر خود به تبریز درخواست ایجاد کنسولگری را داشت همچنین مقامات سفارت روسیه به ویژه سرکنسول این کشور در رشت نیز درخواست ایجاد و احیای کنسولگری در تبریز را داشته که ما نیز راهنمایی‌ها و هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا بتوانند از طریق درخواست رسمی توسط سفارت روسیه در تهران به وزارت امورخارجه ایران اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه ایران از ایجاد کنسولگری در تبریز برای رفع مسائل و دغدغه‌های مردم استقبال می‌کند.

بابایی راغب متذکر شد: مکان سابق کنسولگری روسیه در تبریز هیچگونه فعالیت کنسولی و یا غیرکنسولی نداشته و در اختیار سفارت روسیه در تهران است و فقط به عنوان یک زمین و محوطه در اختیار آنهاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.