به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان مهاباد با تاکید مجدد بر مقابله با گرانفروشی و نظارت بر نحوه قیمت گذاری خدمات و کالای سطح شهرستان در ایام نوروز، اظهار کرد: میوه شب عید با قیمت مصوب 20 هزار ریال برای هر کیلوگرم سیب و 17 هزار ریال برای هر کیلوگرم پرتغال در سطح شهرستان توزیع می شود.
وی با انتقاد از گرانی برخی از کالاها در مهاباد نسبت به سایر نقاط آذربایجان غربی، گفت: متوسط قیمت فروش برخی کالاها در این شهرستان 25 درصد گران تر از سایر شهرهای این استان است و دستگاه های مرتبط باید نظارت کافی به این موضوع داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به مشارکت مناسب مردم در آئین چهارشنبه آخر سال در این شهرستان، گفت: امسال تعداد مصدومان چهارشنبه سوری در مهاباد 59 درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است.
شجاعی افزود: همه نهادهای اداری در برگزاری ایمن تر این جشن دیرینه عملکردی خوبی داشتند و انتظار داریم در طول ایام تعطیل و مهمان نوازی از مسافران این همکاری ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به مسایل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، اظهار کرد: رویکرد و اولویت دولت در رفع مشکلات مردم و مبارزه با بی عدالتی و تبعیض است.
امام جمعه مهاباد نیز در این جلسه گفت: در سالی که برای جهان اسلام پر از درگیری و مخاطره بود، باید شکرگزار امنیت پایدار کشور خود باشیم و برای ادامه آن با همبستگی و وحدت تلاش کنیم.
ماموستا ملا قادر سهرابی با تاکید بر رفع نیازهای مردم، اظهار کرد: همه مسئولان باید نهایت تلاش و توان خود را برای باز کردن گره مشکلات جامعه بکار گیرند.
وی ادامه داد: مردم در قبال حمایت های خود از نظام جمهوری اسلامی انتظار دارند تا دولت نیز با صرف وقت و همت بیشتر، رفاه را برای آنان تامین کند.
فرمانده انتظامی مهاباد نیز در این جلسه گفت: مراسم چهارشنبه سوری امسال در سایه فرهنگ سازی با نظم مناسب در این شهرستان برگزار شد.
سرهنگ رضا ظهیریان با اشاره به اینکه گشت های انتظامی در طول ایام تعطیل به فعالیت خود ادامه می دهند، گفت: شهروندان توصیه های امنیتی پلیس در خصوص منازل و اموال شخصی خود در این ایام را جدی بگیرند تا زمینه سوء استفاده برای دیگران فراهم نشود.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز مهاباد نیز در این جلسه گفت: صدا و سیما و بخصوص برنامه های رادیویی در این تعطیلات بیشتر به راهنمایی مسافران و گردشگران می پردازد.
بهرام قوی بنیه ادامه داد: در ابتدای سال جاری شبکه ماهواره ای مهاباد بصورت 24 ساعته فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت توانستیم در مجموع رضایت 88 درصدی مخاطبان را کسب کنیم.
آرش شهابی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد نیز گفت: در ایام نوروز ساعت بازدید از موزه ها و اماکن دیدنی و گردشگری از جمله موزه مردم شناسی و حمام میرزا رسول و موزه 'هیمن' مهاباد افزایش یافته و از ساعت 8.30 تا 20 برای بازدید گردشگران دایر خواهد بود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قراردارد.
3072/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.