حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی نژاد روز جمعه در گفت وگو با ایرنا با تبریک ایام میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن خاطرنشان کرد: برخلاف تصور مکتب های غربی، در اسلام زن دارای مقام، منزلت و قربی بالایی است و حضرت فاطمه زهرا (س) به خوبی این جایگاه بالا و شخصت زن تحت تربیت مبانی حقیقی دین را به تصویر کشیدند.
وی با اشاره به اینکه حقیقت زن در میلاد حضرت زهرا (س)تبلور پیدا کرده است، گفت: شان و منزلت بلند مرتبه حضرت فاطمه زهرا (س)نشانه جایگاه والای زن در اسلام و شریعت خداوند است که باید این جایگاه برزگ پاس داشته شود.
موسوی نژاد ادامه داد: متاسفانه امروز تعریف درست و صحیحی از نقش و جایگاه مهم زن در اجتماع وخانواده ترسیم نشده است و بسیاری از مشکلات جوامع امروزی نیز در نبود همین تعریف درست از حقیقت زن است، زن در کنار خانواده و تربیت نسل های آینده، قابلیت حضور موفق در اجتماع را دارد و ما از این دست زنان کم نداریم.
وی بیان داشت: وقتی معضلات و مشکلات اجتماعی جامعه را بررسی می کنیم، راهکارهای برون رفت از این آسیب ها نیز در گروه ورود و حضور موثر زنان در جامعه تحقق پیدا کند و اگر بانوان حضور موثر و همراهی لازم را نداشته باشند، این آسیب ها کاهش نمی یابد.
موسوی نژاد ادامه داد: زنان ما با الگو گیری از حضرت فاطمه زهرا (س) باید یک مربی خوب برای خانواده وجامعه باشند، آنها با مهربانی، عطوفت و عقلانیت بالا نسل های آینده را تربیت می کنند.
وی گفت: متاسفانه دنیای غرب دنبال کاهش ارزش زن و منزلت واقعی مادران است، آنها نه تنها در مقام دفاع از منزلت زن نیستند بلکه از زنان به عنوان ابزاری برای به ابتذال کشاندن جامعه استفاده می کنند و سعی دارند با استفاده از این ابزار، تمام بشریت را به فساد بکشانند.
موسوی نژاد اظهارداشت: آنها با استفاده از همین ابزارها دنبال با چالش کشیدن جوامع دینی نیز هستند، در حالی که زنان نباید ابزار دست سیاست بازان غربی شوند، حضرت زهرا (س) نه تنها برای زنان مسلمان بلکه برای تمام بانوان بشریت می تواند الگو و اسوه باشد و زنان با الگوگیری از این اسوه ها، مراقب جایگاه ارزشمند خود باشند.
وی گفت: زنان باید با الگوگیری از بانوان موفق صدر اسلام، با جریان های منفعت طلب و انحطاط طلب غربی برای استفاده ابزاری از شخصیت زنان مقابله کنند.
7401/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.