به دنبال گزارش جی پلاس درباره راهکار روبرو نشدن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی؛

توضیحات مهم فدراسیون کشتی: یک اسرائیلیِ متولد ایران عضو کمیته المپیک است!

فدراسیون کشتی در توضیحات ارسالی برای جماران، مانند این رسانه، بر لزوم اتخاذ راهکاری مشخص برای مواجهه با نمایندگان رژیم صهیونیستی، تاکید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ در پی انتشار گزارش "راه فرار جدید و بی دردسر برای روبرو نشدن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی!" در جماران، که صرفا به بررسی راهکاری موقت با خسارت و دردسر کمتری نسبت به رویه ناپسند کنونی، پرداخته، فدراسیون کشتی با ارسال نمابری به این پایگاه خبری، توضیحاتی را ارایه کرد.

بنابر آنچه در گزارش فوق هم آمده "ماجرای روبرو نشدن ورزشکاران ایران سال هاست که بدون وجود دستورالعمل رسمی از جانب مدیران سیاسی و ورزشی اجرا می شود. سیاستی درست اما بدون شرح و برنامه عملیاتی مشخص!" است و همینطور : " این رویه یک بام و دو هوا در مواجهه با سیاست و تکلیفی روشن، ورزشکاران را آزرده است و آنها اکنون می خواهند سیاسیون را هم در این حرکت و خط مقدم مبارزه با استکبار در کنار ورزشکاران ببیند." هر اقدامی که موجب خدشه دار شدن اقتدار سیاسی ایران و چهره ورزش کشور شود، مورد نکوهش است و نسبت به موارد این چنینی می بایست راهکاری قطعی و اصولی اتخاذ شود.

 

** توضیح فدراسیون کشتی درباره گزارش جی پلاس:

 

  1. در چند سال اخیر، حضور کشتی گیران رژیم اشغالگر قدس در رقابت های جهانی رو به افزونی است به طوری که شاهد آن بودیم که در رقابت های جهانی فرانسه از 8 وزن برگزار شده 4 کشتی گیر این رژیم حضور داشته اند و با توجه به افزایش چشمگیر حضور کشتی گیران روس و گرجستانی الاصل در ترکیب تیم رژیم اشغالگر قدس و حضور نمایندگان آن ها در رده های سنی پایین تر، حتی نوجوانان، در آینده ی نزدیک شاهد آن خواهیم بود که در تمامی اوزان کشتی گیر خواهند داشت.
  2. با توجه به هدفگذاری و سرمایه گذاری این رژیم برای مدال آوری در این ورزش، احتمال برخورد کشتی گیران کشورمان با نمایندگان این رژیم بسیار بالا می رود و اگر فرض را بر این گیریم که پیش از وزن کشی مقابل آن ها حضور نیاییم، پس باید قید چند کشتی گیر خود را در هر مسابقه جهانی بزنیم، آنگاه جایگاه کشتی ایران چه می شود؟ آیا می توان با این روش علاقمندان کشتی را متقاعد کرد؟
  3. با این روند، چگونه حضور نیافتن چند کشتی گیر کشورمان را که در مراسم قرعه کشی شرکت کرده اند و سر وزن نرسیدن را توجیه نماییم. به هر حال وقتی دیگر مسائلی همچون گواهی پزشکی نیز جوابگو نمی باشد، این مورد نیز از سوی مجامع بین المللی همچون اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین المللی المپیک به دقت رصد می شود. فراموش نکنید یک فرد اسرائیلی که متولد ایران است و به خوبی با زبان فارسی آشنایی دارد عضو کمیته بین المللی المپیک است.
  4. اگر قرار باشد که چند کشتی گیر کشورمان در رقابت های جهانی به دلیل حضور نمایندگان رژیم اشغالگر قدس حضور نداشته باشند، پس چه نیازی بر این است که دیگر در این رقابت ها حضور یابیم، چرا که با این روش عملا دیگر چیزی از کشتی نخواهد ماند.
  5. مسئله مهمتر اینکه قطعا ما به آرمان مبارزه نکردن با حریفان رژیم اشغالگر قدس اعتقاد داریم، پس باید به صورت رسمی آن را از طریق وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، به مراجع مرتبط در کمیته بین المللی المپیک اعلام کنیم و پای آرمان های خود بمانیم.

 

به گزارش جی پلاس؛  پر واضح است در اینکه روش مطرح شده در گزارش فوق، به هیچ عنوان نمی تواند راهکار اصولی و قطعی باشد هیچ شکی نیست و مسئولان سیاسی کشور می بایست راهکار عملیاتی مشخص و عزت مندانه ای را برای مسئله اتخاذ کنند؛ اما در وضعیت کنونی و تداوم بلاتکلیفی دستورالعملی نسبت به این مهم که دولت هم نمی تواند به تنهایی درباره اش تصمیم بگیرد، طبیعتا یک انتظار منطقی است که مسئولان ورزش و فدراسیون محترم کشتی هم به دنبال پیدا کردن راه های کم خطرتر و کم حاشیه تری نسبت به آنچه در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان اتفاق افتاد نیز باشند.

دیدگاه تان را بنویسید