به گزارش ایرنا، احمد کرمی شامگاه شنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اظهار کرد: اعضای ستاد تمهیدات و برنامه ریزی های لازم را برای استقبال از میهمانان نوروزی بیاندیشند و در ایام تعطیلات نوروز با ایجاد فضا و زمینه های مناسب، برنامه های شاد و مفرحی برای مسافران و گردشگران نوروزی فراهم کنند.
وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی استان کشیک های خود را به ستاد سفرهای نوروزی و مدیریت بحران اعلام کنند، افزود: دیگر دستگاه ها در کنار آموزش و پرورش و با هماهنگی فرمانداران نسبت به اسکان گردشگران نوروزی اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: اطلاع رسانی لازم در زمینه معرفی اماکن اسکان گردشگران یکی از ضروریات است، باید نظارت کافی بر عملکرد اماکن بوم گردی، هتل ها، مهمان سراها و دیگر اماکن اقامتی اعمال شود.
کرمی خواستار معرفی سدهای سیمره و ایلام به گردشگران نوروزی شد و اضافه کرد: برای دسترسی گردشگران به این 2 مکان تفریحی و توریستی باید اقدامات و برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.
وی خواستار ساماندهی ورودی شهرهای استان و رفع نواقص مسیرهایی که از نظر دسترسی با مشکل خط کشی و ترمیم مواجه هستند، شد و گفت: برای عبور راحت و آسان مسافران از مسیرهای ارتباطی استان، باید نسبت به نصب علائم جاده ای اقدام لازم صورت پذیرد.
معاون استاندار ایلام افزود: پیش بینی می شود که گردشگران بیشتری نسبت به سال های گذشته ایلام را برای مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کنند، باید در معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان، در بین شهرستان ها عدالت و مساوات صورت پذیرد.
وی با اشاره به وظایف دستگاه های امدادی در ایام نوروز گفت: دستگاه هایی مانند هلال احمر علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود در این ایام، در صورت نیاز از پرواز هوایی در انتقال مصدومین احتمالی استفاده کند.
وی، تقویت شبکه آبرسانی روستاهای دارای مهمان نوروزی را یکی دیگر از وظایف مسئولان این حوزه عنوان کرد و گفت: در روستاهایی که پذیرای گردشگران و مهمانان نوروزی هستند، باید کشیک های درمانی مستقر شوند.
معاون استاندار ایلام پیشنهاد کرد به منظور معرفی توانمندی های استان در حوزه صنایع دستی، نمایشگاهی در مسیر عبور گردشگران نوروزی دایر شود.
کرمی همچنین بر پوشش مناسب تلفن همراه گردشگران، فعالیت مداوم دستگاه های عابربانک در ایام نوروز، علامت گذاری مسیرهای بین شهرستانی، نظارت بر ترمینال های مسافربری و نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت در این ایام تاکید کرد.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.