به گزارش ایرنا، حدود 150 نفر از کارگران روغن نباتی جهان که یکسال گذشته در مراحل مختلف تعدیل شده بودند، با پیگیری و رسیدگی مسئولان استان زنجان تعیین تکلیف شدند.
برخی از این کارگران در مسیر دریافت بیمه بیکاری قرار گرفتند و برخی در واحدهای تولیدی دیگر به کار گرفته شدند، این اطلاعاتی بود که مدیرکل امنیتی استانداری زنجان اعلام کرد.
شرکت روغن نباتی جهان از ابتدای بهمن سال گذشته با مشکل کارگری و تعدیل نیرو مواجه بود و در مقاطعی هم کارگران این شرکت در اعتراض به مسائل این واحد صنعتی مقابل استانداری تجمع کردند.
در نهایت پس از پیگیری های مسئولان استانی، بنا شد موضوع و مشکل این شرکت که پیش از این بیش از 600 نیرو داشت و از برندهای برتر تولید روغن نباتی در کشور محسوب می شد، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت اول رئیس جمهوری پیگیری شود.
از سوی دیگر مسئولان استان زنجان فقط به این موضوع اکتفا نکردند و برای رسیدگی به مشکل کارگران موازی با جریان رسیدگی به مسائل مدیریتی این واحد صنعتی، دست به کار شدند.
مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری زنجان در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: پیروی جلسه هایی که در استانداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، بنا شد مدیرعامل کنونی این واحد صنعتی حقوق آبان و آذر کارگران را واریز کند.
امیرحسین اسکندری اعلام کرد: تا 20 بهمن واریزی این حقوق معوقه واریز شد و هم اکنون شاید کسری هایی باشد که پیگیر هستیم تا حقوق تمام و کمال پرداخت شود و مابقی حقوق هم با یک ماه تاخیر واریز خواهد شد.
وی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی باید نسبت به پذیرش بیمه تمام 132 کارگر شاغل اقدام کند.
اسکندری اظهار کرد: از تعهدات دیگر کارفرما این است که تا 20 اسفند برای پرداخت معوقات کارگران اقدام کند، در قبال پرداخت معوقات آن دسته از کارگرانی که از گذشته مطالبات دارند، گفته ایم که اجرای تمام احکام قضایی تا 20 اسفند متوقف می شود.
مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: تضمینات لازم برای احقاق حقوق طلب کاران پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: در مورد اموالی که در داخل کارخانه توقیف شده است به هیچ وجه از کارخانه نمی تواند خارج شود و در صورتی که خارج شود، به جای آن باید محصولات جدیدی جایگزین، معرفی و ثبت شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان هم در ادامه گفت: تاکنون 2 ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت شده و پیگیر پرداخت باقی طلب آنان هم هستیم.
محمدرضا یوسفی افزود: در رابطه با بحث حق بیمه هم کارفرما لیست کارگران را به سازمان تامین اجتماعی داده است.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع هم اکنون وضعیت عادی است و ما پیگیر برخی مطالبات کارگران از جمله نقص در پرداخت حق بیمه هستیم و سازمان تامین اجتماعی پیگیر مطالبات خود است.
شرکت روغن نباتی جهان در اردیبهشت سال 92 در حالی که بیش از 630 کارگر داشت به بخش خصوصی واگذار شد.
نزدیک 200 نفر از کارگران این واحد صنعتی چهار روز در بهمن سال 95 مقابل استانداری، دفتر امام جمعه و بلوار قائم زنجان در اعتراض به وضعیت مدیریت این واحد تولیدی، نحوه پرداخت حقوق و تعدیل تدریجی نیروها تجمع کردند.
به دنبال این تجمع معاون سیاسی استاندار زنجان به ماجرا ورود کرد تا پیگیر مشکل کارگران باشد.
علیرغم این موضوع، مدیریت این واحد بار دیگر به تعدیل نیرو اقدام کرد و در نهایت هم اکنون فقط 130 نفر از کارگران در شرکت روغن نباتی جهان مشغول به کار هستند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.