خبرگزاری آسوشیتدپرس تصاویری در اختیار دارد که نشان می دهد حداقل 28 روستا در ایالت آراکان میانمار از ماه دسامبر گذشته تا فوریه جاری با خاک یکسان و کاملا خالی از سکنه شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که دولت میانمار با بولدوزر حدود 30 روستا در ایالت «آراکان» را با خاک یکسان کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس تصاویری در اختیار دارد که نشان می دهد حداقل 28 روستا در ایالت آراکان میانمار از ماه دسامبر گذشته تا فوریه جاری با خاک یکسان و کاملا خالی از سکنه شده است.

براساس این گزارش «ریچارد ویر» کارشناس امور میانمار در سازمان دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد که: دولت میانمار همه چیز را نابود کرده است. این اقدام نگران کننده است. تخریب محل جرم مانع تحقیقات در مورد این جنایات خواهد شد. مقامات میانمار از اجرای عدالت ممانعت می کنند.

دیده‌بان حقوق بشر در ماه سپتامبر تصاویری ماهواره‌ای منتشر کرد که نشان می‌داد 450 واحد مسکونی روهینگیا در آراکان توسط ارتش میانمار تخریب شده است.

به گفته فعالان و حقوقدانان دولت میانمار با این اقدام می‌کوشد «شواهد جنایات علیه روهینگیا را از بین ببرد»، اما مسئولان این کشور ادعا می کنند که برای بازسازی این مناطق این روستاها را ویران کرده اند.

اخیرا نیز صندوق کودکان سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود درباره وضعیت کودکان روهینگیا هشدار داد که به رغم تلاش های سازمان‌های مختلف حقوق بشری برای فراهم کردن امکانات بهداشتی و انجام واکسیناسیون در اردوگاه‌های پناهجویان، در صورت ادامه شرایط موجود در فصل توفان‌های گرمسیری، فاجعه‌ای انسانی رخ خواهد داد.

به گزارش یورونیوز،صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی بر لزوم تلاش‌های فوری برای کمک به ۷۲۰ هزار کودک روهینگیا با نزدیک شدن فصل توفان‌ های گرمسیری تاکید کرد.

بنابر این گزارش،ارتش میانمار در تاریخ 25 اوت سال گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی کشته و بیش از 300 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار کسانی که از خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه شهر «کاکس بازار» بنگلادش پناه برده‌اند به حدود 826 هزار نفر رسیده است.

به گزارش سازمان پزشکان بدون مرز از 25 اوت تا 24 سپتامبر گذشته حداقل 9 هزار روهینگیا در ایالت آراکان کشته شده اند. از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌ها از سوی ارتش میانمار و بودائیان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.