چند درصد علت ناباروری ها برای مردان است؟

دبیر علمی دومین کنگره سلامت مردان گفت: علل ۵۰ درصد ناباروری ها مربوط به مردان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر علیرضا خردمند روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دومین کنگره سلامت مردان با محوریت ناباروری مردان اظهار داشت: نیمی از جمعیت کشور مردانی هستند که می بایست سلامت آنها را جدی گرفت.

وی با بیان اینکه قبلاً تصور بر این بود که علل ناباروری فقط مربوط به خانم ها است، افزود: در سالهای اخیر و به دنبال مطالعات جدید مشخص شده است که ۵۰ درصد علل ناباروری مربوط به مردان است که می تواند درمان شود.

خردمند به بررسی سلامت روان، سلامت جنسی، سرطان ها و غیره در کنگره پیش رو اشاره کرد و تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ مقاله به کنگره ارسال شده و بیش از ۶۰ متخصص و صاحبنظر در قالب میزگرد و پنل سخنرانی هایی را با موضوع سلامت مردان خواهند داشت.

دبیر به نحوه زندگی، عوامل محیطی، آلودگی های محیطی، نوع تغذیه و چاقی به عنوان عوامل موثر در ناباروری مردان نام برد و گفت: بیماری های ژنتیکی و سیستمیک همچون دیابت و سرطان ها در ناباروری مردان اثرگذار هستند.

وی تأکید کرد: آنچه مهم است این است که نباید فراموش کنیم در بحث ناباروری زوجین، فقط زنان مقصر نیستند بلکه مردان نیز در این امر سهیم هستند.

دبیر علمی دومین کنگره سلامت مردان با بیان این مطلب که مردان کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند، ادامه داد: با پیشرفت چشمگیر که در زمینه باروری حاصل شده است، عمده ناباروری مردان قابل درمان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید