جی پلاس؛

خودروی کوچک جدید برای شهری بزرگ / عکس

اگر به دنبال خودروی جمع و جوری هستید که بتوانید در خیابان‌های شلوغ در هر نقطه‌ای جای پارک پیدا کنید، خودروی برقی Fortwo با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، گزینه مناسبی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوی جی‌پلاس؛ خودروها معمولا نیاز بشر را در شهرهای بزرگ برآورده می‌کنند. شاید در شهری بزرگ زندگی می‌کنید و به دنبال کامیون کوچکی با موتور دیزلی قدرتمند باشید. یا خانواده کوچکی هستید که به خودروی SUV با هشت صندلی هم نیاز ندارید.

خودروی هوشمند Fortwo Cabrio EV هم از نظر قیمت با سایر خودروها برابری می‌کند و علاوه بر این که یک خودروی الکتریکی است که سرعت بالایی هم دارد و سقف آن هم در مواقع نیاز و روزهای آفتابی برداشته می‌شود.

ابعاد کوچک این خودروی برقی علاوه بر این که عامل جذابیت آن است، در همه جا به راحتی پارک می‌شود و در خیابان‌هایی که فضای زیادی برای پارک خودرو ندارند، به راحتی می‌توان آن را پارک کرد. این خودروی 28 هزار و 100 دلاری (123 میلیون تومانی) هوشمند برقی  Fortwo Cabrio EV برد 92 کیلومتری دارد.

فاصله چرخ‌های آن کوتاه و حدود 182 سانتی‌متر و چرخ‌های چرخانی دارد که دایره چرخش آن حدود 3/5 متر است. به لطف این ویژگی، خودرو حتی در تنگ‌ترین جای پارک‌ها و نقطه‌‌ها هم به راحتی می‌تواند پارک کند.

اما این ابعاد خودرو برای برخی راننده‌ها راحت نیست و برخی امنیت آن را زیر سؤال می‌برند. خودروی Fortwo از مؤسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها رتبه «خوب» و از سازمان امنیت ملی ترافیک بزرگراه‌ها درجه تصادف چهار ستاره را در سال 2017 دریافت کرده است.

بسیاری از ما شرطی شده‌ایم به گونه‌ای که تصور می‌کنیم هر چه خودرو بزرگ‌تر باشد امنیت بالاتری دارد در حالی که خودروی Fortwo با وجود کوچک بودن، بسیاری از معیارهای ایمنی را دارد و خودروی ایمنی در نوع خود به شمار می‌رود.

داخل خودرو سیستم سرگرمی هم تعبیه شده است. یک صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچ داخل آن قرار گرفته که کاربر علاوه بر مسیریابی می‌تواند موسیقی هم گوش دهد و نیز مجهز به سیستم عامل اندروید است.

باتری 17.6 کیلووات در ساعت، تا سرعت 92 کیلومتری را پوشش می‌دهد. به لطف استفاده از شارژر 240 ولتی، زمان شارژ باتری آن نسبت به مدل قبلی نصف شده و از 6 ساعت به 3 ساعت کاهش یافته است.

در تست‌های انجام شده، این خودرو در هر 86 کیلومتر به یک بار شارژ در شهرهای پرترافیک نیاز دارد. با قرار گرفتن در آزادراه، این محدوده سرعت به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد، اتفاقی که تقریبا برای تمام خودروهای برقی رخ می‌دهد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید