حجت الاسلام سیدمحمد کاظم موسوی متقی روز سه شنبه در حاشیه گردهمایی تشریح و توجیه برنامه ها و چشم اندازهای بقاع متبرکه شرق گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در لاهیجان افزود: طرح آرامش بهاری برای تقویت ارزش ها و باورهای دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی در سه هزار امام زاده و بقعه متبرکه کشور، از 25 اسفند تا 14 فروردین سال بعد برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح بر دو پایه و بخش خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی بمنظور میزبانی شایسته از قبیل نظافت ، غبارروبی و اجرای برنامه های فرهنگی استوار است و اجرای این طرح با مراسم تحویل سال نو آغاز می شود.
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف اظهار داشت: در این طرح غبار روبی مزار شهدا که در جوار بقاع متبرکه آرمیده اند و برنامه های فرهنگی همچون خیمه های معرفت، نماز جماعت، برنامه های عفاف و حجاب برگزار می شود و هدف از این طرح، ایجاد امنیت و آرامش برای مسافران و ارائه خدمات شایسته برای مردمی است که به این امام زاده ها مراجعه می کنند.
به گفته حجت الاسلام موسوی متقی، در طرح آرامش بهاری گذشته، 40 میلیون بار زائر، از امام زاده های کشور دیدن کردند که از نظر جمعیتی حدود 15 میلیون نفر را در بر می گیرد و خدماتی نظیر مشاوره تربیت فرزند، ازدواج، برنامه های کودک و نوجوان و تبلیغ چندرسانه ای ارائه شد.
وی با اشاره به وجود هشت هزار و 51 بقعه در کشور و فعالیت 30 هزار هیات امنا و خدام در این مراکز گفت: در گیلان 950 بقعه وجود دارد و بعد از فارس و مازندران، از نظر تعداد امام زاده ها، سومین استان کشور است و 150 امام زاده و بقعه این استان برای اجرای طرح آرامش بهاری آماده می شوند.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار:فرهادنظرپور**انتشار:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.