علی زینی وند روز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل رونق و رفع موانع تولید استان افزود: خیلی از تصمیمات در استان اتخاذ و به تهران ارائه و تحمیل می شود، بنابراین طرح ها باید دقیق و کارشناسی بررسی شود.
وی با قددانی از بدنه کارشناسی اداره ها ،استانداری و بانک ها، تصریح کرد: انگیزه همه مدیران کمک به توسعه استان است ،هیچ کس به دنبال ثبت عملکرد و تشویق نیستند ولی برای حفظ جایگاه مجموعه اقتصادی استان باید این عملکردها ثبت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با تأکید بر لزوم ارائه آموزش های لازم به متقاضیان تسهیلات از سوی بانک ها و کارشناسان افزود: برخی متقاضیان محل هزینه کرد تسهیلات را نمی دانند و بانک ها و کارشناسان کمک کنند تا هم افزایی ها، افزایش یابد.
زینی وند ادامه داد: تا 20 اسفند ماه آینده کارهای کارشناسی و ثبت اطلاعات در سامانه انجام شود تا عملکردهای واقعی استان به دست آید و جایگاه یزد در کشور ارتقا یابد.
وی با اشاره به برخی مشکل واحدهای مرغداری استان اظهار داشت: از بانک ها درخواست داریم برای استمهال و دریافت تسهیلات،کمک کنند.
معاون استانداری یزد تأکید کرد : به واحدهای ورشکسته و در خواب تسهیلات پرداخت نخواهد شد ولی به واحدهایی که تغییر مدیریت داده اند و سرپا شدند، کمک می شود.
وی با بیان اینکه کمیته تخصصی رفع مشکل پرداخت تسهیلات رونق تولید، با جدیت به فعالیت خود ادامه دهد، اضافه کرد: گرفتن مطالبات هم به هر قیمتی نیست و باید زمان و مهلت داد.
زینی وند ادامه داد: کارگروه در باره حق دستگاه خدمات رسان و واحدهای تولیدی ظرف سه روز تصمیم گیری می کند و اگر خارج این کارگروه ، آب و برق و گاز واحد تولیدی قطع شود خسارت بر عهده دستگاه خدمات رسان است با این حال این همکاری به مفهوم بیخیالی برای واحدهای تولیدی نیست .
در جلسه امروز کارگروه رفع موانع تولید استان یزد 86 طرح به مبلغ 136 میلیارد تومان به تصویب رسید.
با توجه به پرداخت بیش از 860میلیارد تومان تسهیلات در کارگروه رفع موانع تولید از سوی بانک های عامل ، این استان در سال 95 رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.
در سال گذشته از 3هزار 600واحدی که در استان اطلاعات آنها ثبت شد، 2هزار و 100واحد برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کردند.
استان یزد به ترتیب در حوزه معدنی، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی رتبه های دوم ، چهارم و هشتم کشور را داراست.
3هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد.
هم اکنون استان یزد رتبه نخست کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد و تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می شود.
1968/ 2047/ خبرنگار: محمودرضا رحمانی**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.