گزارش جی پلاس؛

علی کریمی چه کسی را "پسر خوانده" کی روش در تیم ملی می داند؟!/ عکس و سوابق

علی کریمی با انتقاد از مدیریت فدراسیون فوتبال در برخورد با کارلوس کی روش مدعی شد که مرد پرتغالی از مدت ها قبل پسر خوانده خود را بدون سابقه مشخصی به استخدام فدراسیون فوتبال در آورده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ انتقادات علی کریمی از فدراسیون فوتبال، دامن کارلوس کی روش را هم گرفت. جادوگر که این روزها به واسطه انتقادش از مدیران فدراسیون و مهدی تاج باید در دادگاه حاضر شود گفت که به هر دادگاهی می رود و برای حرف های خود سند و مدرک دارد.

او به واسطه همین سخنان انتقادی، درباره کناره گیری خود از همکاری با کارلوس کی روش در سال 93 می گوید: این را از رییس فدراسیون بپرسید. من رفتم و دیدم شرایط آن طور که فکر می‌کردم مناسب نیست و کارلوس کی روش آن چیزی نیست که من می‌خواستم. همیشه در مصاحبه‌هایم گفته ام که دوست داشتم رابطه من و کی‌روش همان رابطه بازیکن و مربی باقی می‌ماند. من احترام خودم را حفظ کردم. شما از رییس فدراسیون بپرسید چرا مربیان ایرانی تیم ملی اخراج شدند و پسرخوانده کی‌روش بدون مدرک مربیگری، دستیارش شده است؟  

کریمی همچنین با طرح موضوع "حضور پسر خوانده کی روش در تیم ملی به عنوان فیزیوتراپ" خاطرنشان می کند: من گفتم که دستیار جدید کی‌روش پسرخوانده‌اش است و مدرک هم ندارد. یک دوره ۱۰ روزه مربیگری را در یک کشور دیده و یک کاغذی دستش است اما شاید اگر من هم این قدرت را داشتم پسرخاله‌ام، برادرم یا پسر عمه‌ام را می‌آوردم. البته پسرخوانده ندارم اما بقیه اعضای فامیل را می‌آوردم.

صحبت های کریمی درباره اینکه منظور او از "پسرخوانده کی روش در تیم ملی" کیست، ذهن ها را به سمت "سباستین" می برد که حدود دو سال قبل به همراه میکائیل به تیم ملی اضافه شدند.

این دو مربی جوان که سن و سالشان به 30 سال نمی رسد، در اردوهای تیم ملی با بازیکنان مصدوم کار می کنند و وظایف فیزیوتراپی را بر عهده دارند.

چندی قبل، رسانه های ایرانی از حضور یکی از اقوام کی روش در تیم ملی خبر داده بودند که با صحبت های کریمی مشخص شد سباستین پسر خوانده این مربی است. کی روش پیش از این حتی در ایران هم دست به کارهای خیرخواهانه زده بود و این موضوع اتفاق عجیبی نیست اما حضور شخصی تحت عنوان اقوام نزدیک او در تیم ملی، به حاشیه ها دامن زده است.

سباستین

جستجوهای اینترنتی نشان می دهد که سباستین تخصصی در فوتبال ندارد و فقط چند تصویر از او در رشته های مانند شمشیر بازی، تیراندازی، دو و میدانی و ... نشان می دهد. در واقع سباستین 28 ساله، کارشناس رشته تربیت بدنی است و در قبل از حضور در تیم ملی، در برخی مدارس ورزشی پرتغال فعالیت می کرده و در برگزاری جشنواره ورزشی کودکان نقش داشته است که البته در این بخش هم مسئولیت ویژه ای نداشت بلکه صرفا به عنوان داور و مربی در کنار کودکان حاضر می شود.

سباستین

با توجه به همین سوابق، سباستین در تیم ملی هم مسئولیت خاصی ندارد و فقط با بازیکنان مصدوم کارهای کششی و دویدن را انجام می دهد که جزو تخصص های مربی تربیت بدنی است.

به گزارش جی پلاس؛ درست است که انتقاداتی به حضور سباستین در تیم ملی وجود دارد، اما انتخاب مربی جزء اختیارات اولیه هر مربی است مگر اینکه در قرارداد مربی بندی وجود داشته باشد که مربی ها از توسط فدراسیون فوتبال تایید شوند. اگر این بند هم وجود داشته باشد، پس گویا فدراسیون فوتبال با گزینه موردنظر کی روش موافقت کرده است.

سباستین

دیدگاه تان را بنویسید