گزارش جی پلاس؛

فینالیست های لیگ بسکتبال فردا معرفی می شوند/ جدال سرنوشت در ماهشهر و تبریز

پنجمین و آخرین سری دیدارهای نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال عصر فردا (پنج شنبه) با رقابت مهرام و پتروشیمی در ماهشهر و نفت و شهرداری در تبریز برگزار می شود. بازی هایی که بالاخره پس از تساوی دو بر دوی تیم ها در چهار مسابقات قبلی، تکلیف دو فینالیست لیگ امسال بسکتبال را مشخص می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ چهار مسابقه اول نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال نتوانست فنالیست ها را مشخص کند و حالا رقابت پنجم چهار تیم برتر این رقابت ها، دو تیم را به فینال خواهد فرستاد.

رقابت های نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال که از 27 دی با جدال نفت آبادان – شهرداری تبریز و مهرام – پتروشیمی آغاز شده، عصر فردا (12 بهمن 96) بالاخره به پایان می رسد و تکلیف فینالیست ها مشخص می شود. رقابت این مرحله که به صورت سه برد از پنج مسابقه برگزار می شود، چهار بازی اش را پشت سر گذاشته که سهم هر چهار تیم دو پیروزی بوده است.

نفت آبادان و شهرداری تبریز که در دو بازی اول به تساوی یک بر یک رسیده بودند، در دو بازی دوم هم برد ها را بین یکدیگر تقسیم کردند تا کار به بازی پنجم کشیده شود. دیداری که از ساعت 15 فردا در تبریز آغاز می شود.

در طرف دیگر نیمه نهایی هم هم همین شرایط حاکم شد. پتروشیمی که در دو بازی اول میزبان بود، بازی اول را برد و در بازی دوم نتیجه را به حریف واگذار کرد و راهی تهران شد. بازی اول تهران به سود پتروشیمی به پایان رسید تا در یک قدمی فینال قرار بگیرد اما در بازی چهارم تیم برتر مهرام بود تا کار به بازی پنجم در ماهشهر بکشد.

  • سه بعلاه یک

از میان چهار تیم حاضر در نیمه نهایی، مهرام، پتروشیمی و نفت آبادان تیم هایی هستند که فینال را تجربه کرده اند. مهرام و پتروشیمی پرافتخارترین تیم های ایران هستند و سابقه بارها حضور در فینال و رقابت با یکدیگر را هم دارند. نفت آبادان هم که البته تیم نوپایی در بسکتبال به حساب می آید، در دو سال اخیر از غیبت مهرام در لیگ برتر استفاده کرد و هر دو سال رقیب پتروشیمی در فینال بود.

در این میان تنها شهرداری تبریز است که تجربه فینال ندارد. آن ها حضور در نیمه نهایی را هم برای اولین بار تجربه می کنند و در شرایطی که ابتدای فصل خیلی روی آن ها حساب نمی شد، حالا یک برد تا رسیدن به فینال بازی ها فاصله دارند.

  • جدال قهرمان ها

رقابت مهرام و پتروشیمی بدون شک می توانست در فینال برگزار شود. دو تیمی که هر دو در آخرین حضورشان در لیگ برتر قهرمان شدند. ( پتروشیمی در دو فصل اخیر قهرمان بلامنازع لیگ برتر بود و مهرام هم سه فصل پیش قهرمان شد و در دو فصل گذشته هم از لیگ کناره گیری کرده بود) حالا تنها یکی از آن ها می تواند راهی فینال شود و عصر فردا یکی از آن ها باید قید فینال را بزند و راه را برای دیگری باز کند.

از میان دو دیدار فردا، طبق برنامه ای که تا امروز اعلام شده، بازی نفت و شهرداری تبریز از ساعت 17 در تبریز و بازی مهرام و پتروشیمی از ساعت 16 آغاز خواهند شد.

** نتایج چهار دیدار گذشته:

شهرداری تبریز 81 - پالایش نفت آبادان 75

شهرداری تبریز 69 - پالایش نفت آبادان 75

شهرداری تبریز 69 -  نفت آبادان 77

شهرداری تبریز 101- نفت آبادان 95

پتروشیمی 92 - مهرام 75

پتروشیمی 77 - مهرام 83

پتروششیمی  94 - مهرام  88

پتروشیمی 78-  مهرام 94

دیدگاه تان را بنویسید