نورمحمد صابری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در فرصت یک ماهه تا 30 دیماه امسال تعداد 83 تیم از 36 کشور جهان برای حضور در تور جهانی والیبال ساحلی کیش ثبت نام کردند.
وی اظهار کرد: در این دوره از رقابت ها رشد 50 درصدی حضور تعداد تیمها را شاهد هستیم و این اقبال به دلیل تمدید برگزاری این رقابت ها تا سال 2020 میلادی در کیش صورت گرفته است.
وی افزود: در سومین دوره رقابت های تور جهانی والیبال ساحل که از یکم تا پنجم اسفند ماه امسال در کیش برگزار می شود 8 تیم از ایران، 7 تیم از اتریش، کشورهای اکراین، آمریکا و آلمان هر کدام 5 تیم ، سوئیس، ایتالیا هر کدام چهار تیم، هلند، چین، لهستان، لتونی و روسیه هر کدام 3 تیم، کانادا، فرانسه، اندونزی، تایلند، نروژ و ترکیه هرکدام 2 تیم و از کشورهای آرژانتین ، استرالیا، بلاروس، کرواسی، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، یونان، لتوانی، قطر، اسکاتلند، صربستان، اسلونی، سوئد، آفریقای جنوبی و ونزوئلا هر کدام یک تیم شرکت دارند.
صابری اظهار کرد: این رقابت ها در 2 جدول اصلی 24 تیمی و مابقی در جدول مقدماتی قرار می گیرند که در نهایت رقابت اصلی بین 24 تیم صورت می گیرد.
وی گفت: تعداد 3 زمین اصلی و 2 زمین تمرین برای برگزاری این رقابتها در جزیره کیش در حال آماده سازی است.
رئیس هیات والیبال جزیره کیش تصریح کرد: دورقبل این رقابتها سال گذشته در کیش با قهرمانی روسیه و نایب قهرمانی قطر برگزار شد و یک نماینده از کشورمان نیز در جدول اصلی حضور داشت.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993 /6048
خبرنگار: اکبر بهاروند ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.