محمداکبر چاکرزهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک 35 واحد مرغداری و یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان خاش فعال است.
وی افزود: با ایجاد و راه اندازی سه واحد تولیدی جوجه یک روزه، مرغ تخم گذار و خوراک طیور چرخه تولید گوشت مرغ در این شهرستان کامل می شود.
وی با اشاره به اینکه واحد تولیدی جوجه یک روزه خاش در بخش مرکزی این شهرستان از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برخوردار است گفت: در این واحد سالانه افزون بر 16 میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید و عملا نیاز مرغداری های شهرستان و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان در مبحث خرید جوجه یک روزه تامین می شود.
بخشدار مرکزی خاش نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از 98 درصد از مرغدارهای شهرستان در این بخش فعال اند افزود: هم اینک 34 واحد مرغداری 20 و 30 هزار قطعه ای و 22 جایگاه مرغ بومی در این بخش فعال است.
مجتبی شجاعی بیان کرد: 200 جایگاه دام، 215 هزار راس گوسفند و بز، چهار هزار و 500 نفر شتر و چهار هزار راس گاو در بخش مرکزی خاش وجود دارد.
وی ادامه داد: بخش مرکزی خاش با تولید سالانه سه هزار تن گوشت قرمز از 80 واحد گاوداری سنتی و سه واحد گاوداری صنعتی نقش مهمی در تامین پروتئین سیستان و بلوچستان دارد.
وی گفت: بزرگترین طرح تولید جوجه یک روزه سیستان و بلوچستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های دولت اواخر اردیبهشت ماه سالجاری به عنوان بزرگترین طرح تعاونی روستایی در دوربن بخش مرکزی خاش کلنگ زنی شد که هم اینک از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخودار است.
بخشدار مرکزی خاش گفت: سهم آورده اعضای شرکت تعاونی در این طرح 15 میلیارد ریال و 45 میلیارد ریال دیگر نیز از سوی صندوق کارآفرینی امید به این پروژه پرداخت شده است.
شجاعی ادامه داد: حدود 230 خانوار روستایی برای اجرای این طرح عظیم مشارکت دارند و همچنین تسهیلات آن با کارمزد صفر درصد بوده و ظرفیت تولید آن 16 میلیون قطعه جوجه یک روزه در سال است.
به گزارش ایرنا خاش با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب به عنوان قطب تولید گوشت سفید و قرمز در سیستان و بلوچستان مطرح است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی**انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.