گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

نظر عباس عبدی و عبدالله ناصری در مورد گفت و گوی امشب رئیس جمهور؛ عبدی: صحبت های روحانی اگر مانند گذشته باشد مشکلی را حل نمی کند/ ناصری: روحانی حداقل بخشی از ناگفته ها را به مردم بگوید

عبدالله ناصری امید وار است که رئیس جمهور امشب با توجه به اوضاع کشور حداقل بخشی از آن چیزهایی که در این 5 سال نگفته است را برای مردم بازگو کند و به عنوان مثال نحوه واگذاری بنگاه های اقتصادی سپاه و ارتش را روشن کند. اما عباس عبدی امید چندانی به این گفت و گو ندارد و معتقد است روحانی اگر بخواهد صحبت های گذشته خود را تکرار کند نمی تواند مشکلی را حل کند. البته چون اساساً تلویزیون ایران به لحاظ خبری و تحلیلی در حد بوق است، نشستن پای آن وقت تلف کردن است و کار درستی نیست.

پایگاه خبری جماران، فرهاد فتحی: حسن روحانی قرار است امشب بعد از اخبار ساعت 21 شبکه یک سیما، به طور مستقیم با مردم صحبت کند. این گفت و گو بعد از اتفاقات و اعتراضات اخیر کشور حائز اهمیت است. با عبدالله ناصری و عباس عبدی در خصوص این که موضوع به گفت و گو پرداخته ایم. 

عبدالله ناصری در گفتو گو با خبرنگار جماران در خصوص گفت و گوی امشب حسن روحانی با مردم در صدا و سیما گفت: آقای روحانی باید با توجه به نارضایتی های که در کشور وجود دارد حداقل بخشی از آن چیزی را که در این 5 سال به مردم نگفته است را بگوید. حتما خیلی از مردم با توجه به محدودیت هایی که آقای روحانی نسبت به اجرای برخی از سیاست ها و کارکردهای اقتصادی و سیاسی - اجتماعی خودش دارد؛ این صحبت ها را از او خواهند پذیرفت.

وی ادامه داد: از سال 92 به این سو که آقای روحانی  دولت را تحویل گرفت، توصیه های زیادی به ایشان شد که وضعیت کشور و آن چیزی که تحویل گرفته اید  را در حوزه های مختلف اقتصادی، بین المللی و ... برای مردم بازگو کنید. اما این کار را نکردند. امروز هم  دیر نشده و آقای روحانی باید به جای کلی گویی از این مسائل پرده بردارد.

ناصری افزود: به هر صورت آقای روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت سطح مطالبات مردم را بالا برد ولی بعد نه در چینش کابینه و نه در مسائل دیگر نتوانست همسو با این مطالبات حتی گام های کوچکی بردارد. حتما آقای روحانی می توانست همچنان که یک جوان را وزیر کرد، از وزیر زن هم در کابینه استفاده کند؛ هرچند من باورم این است که نگاه ایشان  در مورد زنان متناسب با زنانی که به او رای داده اند نبود.

این فعال اصلاح طلب ضمن بیان این که من از محدودیت های و دست های بسته آقای روحانی اطلاع دارم، اظهار داشت:  معتقدم که ایشان در بیشتر زمینه ها نسبت به مطالبات مردم کوتاهی کرده اند و اگر می خواستند بیشتر از این می توانستند در راستای شعارهیشان حرکت کنند. آقای روحانی می تواند در این گفت و گو به خاطر کوتاهی های خود، از مردم عذر خواهی کند.

ناصری با اشاره به صحبت های روز گذشته  وزیر دفاع در مورد واگذاری بنگاه های اقتصادی ارتش و سپاه، ابراز داشت:  بر اساس نظر رهبری و هماهنگی ستاد نیروهای مسلح قرار شده سپاه و ارتش، دیگر فعالیت اقتصادی انجام ندهند و سرمایه هایشان واگذار شود. بیان این مساله بسیار خبر خوبی بود. اما خیلی سر بسته اعلام شد و جامعه از چند و چون  آن اطلاع ندارد. مردم باید بدانند که این موضوع صرفاً یک خبر برای تعدیل کردن فضای بحران زده اجتماعی کشور است یا واقعاً مسئولین عالی کشور به این جمع بندی بسیار مطلوب رسیده اند که فعالیت های اقتصادی سپاه و ارتش باید تعدیل شود و این بنگاه داری و شبه بنگاه داری این ارگان ها قرار است که سرو سامان بگیرد.

وی اضافه کرد: این خبر بسیار خبر خوشحال کننده ای بود اما از آن جا که مردم نسبت به خیلی از گفته های مسئولین و رسانه ملی کم اعتماد شده اند، خیلی خوب است که آقای روحانی امشب همین موضوع را کامل به مردم توضیح دهد و مثل گفت و گوی های قبلی کلی گویی نکند. و به جای آمارهای علمی و کلی یک سری واقعیت های ملموس را برای جامعه تبعیین کند.

استاد دانشگاه الزهرا با اشاره به تغییر مجری این گفت و گو، اظهار کرد: مهم نیست مجری چه کسی باشد. آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور باید خودش از این فرصت طلایی استفاده کند. اتفاقاً روحانی آنقدر هوش و استعداد دارد که بتواند خودش گفت و گو را مدیریت کند. مهم این است جامعه بعد از پایان گفت و گو ارزیابی اش این باشد که امشب آقای روحانی حرف های خوبی زد.

عبدی: صحبت های روحانی اگر مانند گذشته باشد مشکلی را حل نمی کند

عباس عبدی در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار جماران در مورد گفت گوی امشب رئیس جمهور با مردم در صدا و سیما گفت: من معمولاً تلویزیون نگاه نمی کنم، و این را هم نخواهم دید، بلکه فقط بازتاب آن را خواهم خواند. اما آقای روحانی اگر بخواهد روند گفت و گو های گذشته خود را در این گفت و گو نیز پی بگیرد، فکر نمی کنم بتواند مشکل چندانی را حل کند.                                 

وی ادامه داد: البته من واقعاً نمی توانم حدس بزنم که ایشان چه چیزی به مردم می خواهد بگوید، باید منتظر شد و دید. 

عبدی با اشاره به پخش این گفت و گو در صدا و سیما، اظهار کرد: چون اساساً تلویزیون ایران به لحاظ خبری و تحلیلی در حد بوق است، نشستن پای آن وقت تلف کردن است و کار درستی نیست. چرا که ریشه اکثر این فسادها و نابسامانی های  که امروز ما در جامعه می بینیم فقدان رسانه مستقل از جمله صدا و سیمای کارآمد و نیز ناکارآمدی برخی نهادهای دیگر است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.