گرد و خاک در خوزستان پایانی ندارد/ مدارس و دانشگاه های خوزستان تعطیل شد

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود توده جدید گرد و خاک عراقی به آستان در صبح فردا خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کوروش بهادری اظهار کرد: گرد و خاک فعلی در استان که ناشی از ورود توده گرد و خاک عراقی در صبح امروز به استان و هم‌چنین آثار وقوع پدیده گردوغبار با منشا محلی در روز گذشته است تا اواخر وقت امروز در استان می‌ماند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا ساعت آینده وضعیت هوا بهبود یابد. از صبح فردا مجدداً توده گرد و خاک جدیدی در کشور عراق شکل می‌گیرد و وارد استان می‌شود که می‌تواند تمام مناطق استان را درگیر پدیده گرد و خاک کند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: منشا این توده جدید نیز منشا توده گرد و خاکی است که از کشور عراق وارد استان شد. پدیده گرد و خاک در کل استان از صبح فردا تا بعدازظهر همان روز ادامه دارد و ضعیف‌تر از گرد و غبار دو روز اخیر خواهد بود.

بهادری عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته تاراز با منفی 3 درجه سانتیگراد و امیدیه با 25 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان است. هم‌چنین در این مدت نوسانات دمایی اهواز بین 13 تا 23 درجه سانتیگراد است.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های 20 شهر خوزستان گرد و خاک اهواز

مدارس و مراکز دانشگاهی 20 شهر خوزستان در روز یکشنبه به دلیل تداوم گرد و خاک تعطیل اعلام شد.

براساس اعلام استانداری خوزستان، مدارس و مراکز دانشگاهی شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان، باوی، کارون، حمیدیه، هویزه، دشت آزادگان، شوش، رامشیر، هندیجان، اندیمشک، دزفول، امیدیه، ماهشهر، رامهرمز، گتوند و شوشتر فردا (یکشنبه) به دلیل تداوم پدیده گرد و خاک تعطیل هستند.

ساعت شروع به کار ادارات نیز با دو ساعت تاخیر خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید