مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی، از اخذ گذشت رضایتمندانه یک شاکی خبر داده و گفت: یکی از شاکیان زندانی جرائم غیرعمد و محکوم مالی از 600 میلیون تومان خود گذشت و مقدمات آزادی زندانی را فراهم آورد، بقیه شاکیان نیز نزدیک به 200 میلیون تومان از مبالغ خود گذشته و رضایت دادند .
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رسول تقی پور جلسه اخذ رضایت از شاکیان گفت: با رضایت شاکیان، مقدمات آزادی زندانی فراهم شده و محکوم مالی به زودی از زندان آزاد خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای نخستین گام عملی ستاد ملی صبر، افزود: از تعدادی شاکیان جهت اخذ گذشت رضایت مندانه درخواست شد تا در زندان مرکزی تبریز حضور یافته و نسبت به گذشت رضایتمندانه خود اقدام کنند. 
وی افزود: در این راستا ستاد دیه استان با دعوت از معاون قضائی رئیس کل دادگستری و مدیر عامل موسسه خیریه مستمندان تبریز و تعدادی از خیرین نیکوکار، جلساتی را به شکل گروهی برگزار کرده و مسئولان دعوت شده به همراه همکاران ستاد دیه شروع به مذاکره کردند . 
معاون قضائی، رئیس کل دادگستری نیز ضمن تقدیر و تشکر از مدیر و همکاران ستاد دیه استان به جهت تشکیل جلسات صلح و سازش و کمک به زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی ، از حضور و همکاری شوراهای حل اختلاف استان در راستای اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات اعلام آمادگی کرد.
محبوب علیلو از اختصاص دادن شعبه ویژه شورای حل اختلاف در محل ستاد دیه استان خبر داد و گفت : در تلاش هستیم به زودی یک شعبه ویژه شورای حل اختلاف در محل ستاد دیه استان ایجاد کنیم تا این شعبه در تشکیل و پیگیری پرونده های مددجویان جرائم غیرعمد و محکومین مالی و همچنین در جلسات اخذ گذشت رضایتمندانه از شاکیان نقش مهمی را ایفا کند. 
مدیر عامل موسسه حمایت از مستمندان تبریز نیز با حضور در جلسات صلح و سازش، از آمادگی این موسسه جهت حضور در جلسات اخذ گذشت رضایتمندانه خبر داد و گفت: سال جاری این موسسه به 15 زندانی جرائم غیرعمد کمک کرده و با روند پیگیری ستاد دیه استان این زندانیان از زندان‌های استان آزاد شده اند.
محمد صادق ضمن نائبی تقدیر از ستاد دیه استان و تشکیل جلسات صلح و سازش خاطر نشان کرد: یکی از خیران با شرکت در گروه‌های صلح و سازش با مذاکره چند ساعته، شاکی پرونده به گذشت 25 میلیون تومانی خود رضایت داد.
گفتنی است؛ جلسه صلح و سازش با حضور معاون قضائی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان ، مدیر ستاد دیه استان، مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز و خیرین در زندان مرکزی تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.