خودروی برقی رنو فلوئنس ارتقا می یابد

شرکت رنو فرانسه از نسخه برقی و الکتریکی مدل رنو فلوئنس رونمایی کرده است که قابلیت پیمایش ۲۱۳ کیلومتر با هر بار شارژ را خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

خودروی رنو فلوئنس که نخستین بار در سال ۲۰۰۹ بر پایه خودروی مگان ساخته شد قرار است سال آینده بصورت نسخه برقی و الکتریکی روانه بازار شود.

البته لازم به ذکر است که نسخه برقی این خودرو از سال ۲۰۱۳ تحت عنوان ZE وارد بازار شد اما باتری کوچکتر و در نتیجه توان پیمایش کمتری داشت. هم اکنون شرکت رنو فرانسه تصمیم گرفته است که این خودروی پر طرفدار برقی را به روزرسانی کرده و ارتقا بدهد و بجای باتری ۲۲ کیلوواتی قبل از یک باتری بزرگتر با ظرفیت ۳۶ کیلووات ساعت استفاده کند.

این مدل ارتقا یافته رنو فلوئنس که در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد با هر بار شارژ قادر است ۲۱۳ کیلومتر را طی کند. جالب اینجاست که باتری مذکور با اینکه ظرفیت بیشتری دارد، تاثیر چندانی بر وزن خودرو نگذاشته است.

شرکت رنو چند روز پیش از این خودرو در نمایشگاه فیوچر اتو اکسپو در شهر داکو کره جنوبی رونمایی کرد. بر اساس برآوردهای انجام شده این خودرو پاسخگوی نیاز شهروندان کره ای بوده و با یک بار شارژ می تواند نیاز آنها به طی مسافت روزانه در پنج روز را تامین کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید