جی پلاس/ نتایج محققان دانشگاه کمبریج نشان می دهد:

اثرات مخرب انقلاب صنعتی بر جمعیت هنوز دیده می شود!

یافته های محققان دانشگاه کمبریج و تگزاس نشان می دهد جمعیتی که در قلمروهای صنعتی سابق مانند انگلستان و ولز زندگی می کنند همچنان درگیر احساسات منفی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که در قلمروهای صنعتی سابق مانند انگلستان و ولز زندگی می کنند بیشتر دارای احساسات منفی نظیر اضطراب و افسردگی هستند و مشکلات زیادی با مقوله های برنامه ریزی و خودانگیزشی دارند. در این مطالعه حدود چهارصد هزار آزمون شخصیت گرفته و بررسی شد.

یافته های این تحقیق نشان می دهد که دهه ها و نسل پس از انقلاب صنعتی، آثار پدیده " نگرانی یا سختی روانی " همچنان در افرادی که در مناطق صنعتی مبتنی بر زغال سنگ زندگی می کردند، باقی ماند.

محققان معتقدند باقی ماندن این پدیده در نسل های بعد، محصول شرایط اجتماعی سخت مانند کار سخت و شرایط نامساعد زندگی است که در مهاجران نهادینه و به نسل های بعد منتقل شد.

آنان استدلال می کنند که اثرات شناختی مضر انقلاب صنعتی، با اوضاع نامساعد اقتصادی و نرخ بالای بیکاری پس از آن تقویت شد. همچنین این مطالعه نشان می دهد سطح رضایت و خشنودی از زندگی در این مناطق به میزان قابل ملاحظه ای پایین تر است.

یافته های این تحقیق با تحقیقات روانشناختی در آمریکا مقایسه شد و الگوهای مشابهی از ویژگی های شخصیتی پساساختاری را نشان داد.

دکتر جیسون رنتفرو - نویسنده این مقاله از دانشگاه کمبریج می گوید که الگوهای شخصیتی و رفاهی ریشه در تغییرات عمده اجتماعی در دهه ها یا قرن ها قبل دارد؛ مسلما انقلاب صنعتی یکی از تاثیرگذارترین دوره های شکل گیری در تاریخ مدرن است.

یک تیم بین المللی از روانشناسان از جمله محققان دانشگاه تکنولوژی کوئینزلند، دانشگاه تگزاس، دانشگاه کمبریج و دانشگاه ایالتی بادن وورتمبرگ، داده ها جمع آوری شده از جمعیت چهار صد هزار نفری در سراسر انگلستان و ولز را مورد بررسی قرار دادند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید