گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح کرد؛

آیا مواضع سیاسی روحانی تغییر کرده است؟ حسن بیادی پاسخ می دهد

یک فعال سیاسی اصولگرا درباره انتقاداتی مبنی بر گردش به راست روحانی در دولت دوازدهم و واکنش وی به آن ها، گفت: آقای روحانی از اعضای فعال جامعه روحانیت مبارز بوده و از ابتدای ریاست جمهوری شان تاکنون شاهد رفتار اعتدالی از ایشان بوده ایم.

حسن بیادی در گفت و گو با  خبرنگار جماران ، درباره اظهارات اخیر حسن روحانی مبنی بر ناروا خواندن انتقادات نسبت به تغییر موضع در مقایسه با ایام انتخابات، گفت:  مواضع آقای روحانی از ابتدای انقلاب مشخص است و با توجه به لابی و قدرتی که داشت تصمیم گرفت از یک جبهه دیگر وارد عرصه قدرت و ریاست جمهورى شود. 

وی افزود: وگرنه همه می دانند آقای روحانی از اعضای فعال جامعه روحانیت مبارز و  ایده ها و نظرات ایشان در سال های نخست انقلاب مشخص و موجود است. ایشان همواره  در مدار  سیاست هاى امام و رهبری حرکت کرده‌اند. 

این فعال سیاسی در پاسخ به اینکه آیا از ابتدای تشکیل دوازدهم در مواضع وی گردش به راست دیده می شود یا نه؛ گفت: به نظر من از ابتدای ریاست جمهوری ایشان تاکنون شاهد رفتار اعتدالی و همکاری با رفقای همکار قدیمی و نزدیک به خودشان  بوده‌ایم. 

 اصلاح طلبان  گزینه دیگری جز روحانی برای معرفی نداشتند

وی در واکنش به اینکه آیا مقصود شما این است که اصلاح طلبان در جلب آرای آقای روحانی موثر نبودند، تصریح کرد:  البته که موثر بودند اما شاید اصلاح طلبان گزینه دیگری برای معرفی نداشتند و به ناچار و با کمی گرفتن امتیاز ، از آقای روحانی حمایت کردند، کما اینکه اگر آقای عارف به میدان رقابت وارد می شد؛ آنها از آقای روحانی دفاع نمی کردند. 

بیادی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه روحانی گفته است به وعده های خود پایبند است و برای کسب مسئولیت آن ها را مطرح نکرده اما شواهد امر نشان از کمرنگ شدن حضور اصلاح طلبان در دولت ایشان است، گفت:  من چنین تصوری ندارم. ایشان وعده داده بودند معتدلین هر دو جناح را به دولت بیاورند که تقریباً چنین نیز عمل کرده اند اما اینکه افراد به کار گرفته شده توان کار دارند یا نه و یا توانسته‌اند تاکنون گره کوری را از مشکلات مردم باز کنند بحث دیگری است. 

باندهای متصل به قدرت و ثروت مانع از به کارگیری نیروهای شایسته می شوند 

وی درباره اینکه معرفی منصور غلامی را می توان گردش به راست دولت روحانی تعبیر کرد یا نه، گفت:  بخشی از مدیریت اجرایی کشور متأسفانه متأثر از اقدامات باندهای متصل به قدرت و ثروت است که چنین اتفاقاتی در کشور رخ دهد. و علاوه بر این مانع از حضور افراد شایسته و توانمند در جایگاه های مدیریت کلان کشور می شوند؛ یعنی ما نه تنها شاهد پدیده فرار مغزها هستیم بلکه شاهد فرار چهره های مسئولیت پذیر در عرصه مدیریتی کشور نیز هستیم که به دلیل وجود این باندها از پذیرش مسئولیت سر باز می زنند. 

این تحلیلگر سیاسی در پاسخ به اینکه کدام جناح به دولت فشار می آورد و در این مساله دخیل است، گفت: اثر و نفوذ این باندها به طیف و جناح خاصی محدود نیست، همه افراد ذینفع از این مساله چنین کاری می کنند. و این افراد بودند که در دولت گذشته با نقشه‌های شوم خود از ضعف احمدی نژاد و میرحسین موسوی سوء استفاده نموده و اوضاع را بدان گونه خطرناک و فتنه انگیز درآوردند و مانع از حضور و بهره گیری از چهره های توانمند و شایسته شدند. 

بیادی در واکنش به اینکه آیا شما  اظهارنظر روحانی مبنی بر اینکه معرفی وزرا بر مبنای صلاحیت و قبول حق را رد می کنید، گفت: هرکسی جای آقای روحانی بود چنین می کرد و راه دیگری نداشت. آقای روحانی زمانی که نیروهای حداقلی در اختیار ایشان قرار گرفته است، ناچار می شود از میان آن ها یکی را انتخاب و معرفی کند. متاسفانه فساد تا ریشه، دستگاههای اجرایی کشور را آلوده کرده و آینده کشور را به طورجدی به مخاطره انداخته است و به صورت یک فتنه خاموش خانمان برانداز تبدیل شده و بسیاری از مسئولین ذیربط اغلب به دلیل برخورداری از  رفاهیات استثنایی همچنان درخواب خرگوشی به سر میبرند. 

وی در پایان، در پاسخ به اینکه به نظر شما چند درصد از وعده های انتخاباتی روحانی در گزارش صد روزه دولت داوزهم  محقق شده است، گفت: گزارش اخیر ایشان که در تلویزیون ارائه کردند با واقعیت ها مطابقت نداشت چون قصد نداشتند که  مردم را مأیوس کنند اگرچه خود مردم بخاطر وجود رسانه‌های بی مرز و داشتن اطلاعات به روز از مسئولین ذیربط به جریانات کشور بسیار آگاه‌ترند اما چه کنند که انقلابشان را دوست دارند و به آرمانهای انقلاب و امام و رهبری همچنان چشم امید دوخته‌اند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.