به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین روز سه شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: به دنبال تأکید مدیریت ارشد استان مبنی بر تعیین تکلیف واحدهای بدون مدیر در استان، مدیرعامل جدید شرکت داروسازی شهید قاضی تعیین و منصوب شد.
محمدرضا شانه‌ساز افزود: قانون اصلاح ماده 241 قانون تجارت مبنی بر ممنوعیت عضویت همزمان در هیأت مدیره بیش از یک شرکت دولتی و عمومی، موجب خروج بخش عظیمی از مدیران توانمند از شرکت‌های دولتی شد که جبران این خلأ و تربیت نیروهای جدید، سخت و زمان‌بر بود.
وی ادامه داد: البته در آذربایجان شرقی به‌دلیل بافت صنعتی این استان و مردمان سخت‌کوش آن، مشکلات کمتری داشتیم، اما در تهران و سایر نقاط کشور معضلات عمده‌ای گریبان‌گیر شرکت‌های دولتی از جمله واحدهای داروسازی شد.
شانه‌ساز با اشاره به مطالبات شرکت‌های داروسازی از وزارت بهداشت بعد از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: مشکل اصلی این شرکت‌ها از جمله شرکت‌های داروسازی مستقر در آذربایجان شرقی، کمبود نقدینگی بود که نه تنها سوددهی آنها را با مشکل مواجه کرده بود، بلکه عملاً امکان اجرای پروژه‌ها نیز وجود نداشت.
وی اظهار کرد: با تغییراتی که در مدیریت واحدهای داروسازی شهید قاضی و زهراوی صورت گرفت، مدیران آنها را مکلف کردیم که در محل واحد مستقر شوند و تمرکز اصلی آنها بر روی تبریز باشد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین افزود: مشکلات خط تولید شرکت داروسازی شهید قاضی را نیز از طریق معاون غذا و داروی وزارت بهداشت پیگیری می‌کنیم تا این مشکل نیز در اسرع وقت حل شود.
وی همچنین از فعالیت شرکت داروسازی زهراوی ابراز رضایت کرد و گفت: مشکل خاصی در این شرکت نداریم و خط تولید جدیدی هم در این شرکت راه‌اندازی شده که اعتبار مضاعفی برای صنعت داروسازی آذربایجان شرقی است.
شانه ساز با قدردانی از حمایت‌های بی‌شائبه استاندار آذربایجان شرقی از صنعت داروسازی استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور دکتر جبارزاده و اشراف دقیق ایشان به مسائل این صنعت و نظرات کارشناسی شان مشکلی در استان نداریم و همه‌چیز برای توسعه صنعت دارو فراهم است.
به گزارش ایرنا، شرکت داروسازی شهید قاضی در سال 1363 تاسیس و از خرداد ماه 1370 با هدف تولید انواع محلولهای تزریقی، شستشو و آمپول آب مقطر تزریقی (انسانی،دامی)کار تولیدی خود را آغاز کرده است.
در این شرکت 56 محصول انسانی و 21 محصول دامی ، با ظرفیت 36 میلیون بطری انواع محلولهای تزریقی و 150 میلیون عدد انواع آب مقطر و آمپول دارویی تولید می شود.
استاندار آذربایجان شرقی در 25 تیرماه در نشست با مدیران تامین اجتماعی استان هشدار داد که اگر ظرف 10 روز آینده وضعیت کارخانجات بدون مدیر یا مدیر پروازی مشخص نشود، ستاد اقتصاد مقاومتی استان وارد عمل شده و مسئولیت اداره آن ها را عهده دار خواهد شدکه شرکت داروسازی شهید قاضی یکی از این شرذکت ها بود.
در دیدار امروز مدیرعامل جدید شرکت داروسازی شهید قاضی معرفی و متعهد به حضور دائمی خود در شرکت جهت توسعه و رونق خط تولید این واحد داروسازی شد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.