انصاری با بیان اینکه این خطر وجود دارد که اندیشه‌های مردم‌گریز با رفتن به مجلس و تصویب قوانین، مردم سالاری را در کشور تضعیف کنند، گفت: امیدواریم نظام با استفاده از مکانیسم های راهگشای خود، راهی را در مورد لوایح FATF انتخاب کند که منافع مردم تامین شود.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهور

به گزارش جماران؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، تصمیم‌گیری درباره FATF را به مجمع سپرده است، گفت: اعضای مجمع برای رد این لوایح تحت فشار پیامکی هستند.

مجید انصاری روز پنجشنبه در هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: کانون های قدرت از یک ستاد معین، ارسال پیامک به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای مخالفت با FATF را شروع کرده اند و هر چند پیامک ها از شماره های متفاوتی است اما از یک کانون مشخص هدایت می شوند.

وی با بیان این موضوع که FATF، یک لایحه فنی، حقوقی، دیپلماتیک و امنیتی است، گفت: مجلس به تصویب این لایحه رای داده، شورای نگهبان آن را تأیید کرده و ما نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ده ها جلسه با مخالفان برگزار کرده ایم و همه ابعاد آنرا را بررسی کرده ایم و رهبر معظم انقلاب نیز در این مورد فرموده اند، نظر خاصی ندارم و تصمیم گیری را در اختیار مجمع گذاشته اند.

این نماینده ادوار مجلس، بررسی لایحه های FATF را در دستور کار کمیسیون مشترک مجمع عنوان کرد و گفت: کار به جایی رسیده که با مدیریت کانون های فشار، خانواده های شهدا به اعضای مجمع تلفن می کنند که به خاطر خون شهدا، لایحه ها را تصویب نکنید و این در حالی است که آنها از جزییات لوایح اطلاعی ندارند.

انصاری با بیان اینکه این خطر وجود دارد که اندیشه‌های مردم‌گریز با رفتن به مجلس و تصویب قوانین، مردم سالاری را در کشور تضعیف کنند، گفت: امیدواریم نظام با استفاده از مکانیسم های راهگشای خود، راهی را در مورد لوایح FATF انتخاب کند که منافع مردم تامین شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به تاکید بنیانگذار انقلاب اسلامی بر تشکیل حکومت مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت اشاره کرد و افزود: امام به جای مهندسی نظام بر پایه چند نفر، آن را بر پایه مردم گذاشت و جنگ تحمیلی ثابت کرد اگر مردم پشتیبان نظام باشند، این نظام آسیب نمی بیند.

وی، ظهور اندیشه‌های مردم ستیز و قیم ماب در کشور را آسیب زا دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر محوریت مردم تاکید کرده است، چرا مدعیان ولایت مداری از کنار این سخنان رهبر معظم انقلاب می گذرند و رای مردم را در عمل، تزیینی می دانند و سعی دارند با اعمال فشار، آنها را به انفعال بکشانند یا از مسیر درست منحرف کنند.

انصاری به اغتشاشات آبان ماه امسال اشاره کرد و افزود: حوادث اخیر حاکی از  شکاف بین مردم و مسوولان است و باید مراقب باشیم مردم از صندوق های رای فاصله نگیرند.  

وی با مهم ارزیابی کردن پیشرفت های نظامی برای کشور گفت: اقتدار نظامی خوب است به شرطی که در خدمت مردم باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.