مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه ای در خصوص حوادث اخیر کشور تاکید کرد: «همانطور که رهبری معظم در پاسخ نامه دبیر شورای امنیت ملی فرموده اند، باید مسئولان با دقت تمام هویت کشته شدگان و جبران خسارتها را پیگیری نموده و از خانواده های داغ دیده دلجویی نمایند.»

به گزارش جماران؛ متن این بیانیه بدین شرح است:

«همانطور که رهبری معظم در پاسخ نامه دبیر شورای امنیت ملی فرموده اند، باید مسئولان با دقت تمام هویت کشته شدگان و جبران خسارتها را پیگیری نموده و از خانواده های داغ دیده دلجویی نمایند. امیدواریم خانواده های داغدار از طرف مقامات عالی کشور عملا مورد تفقد قرارگیرند و با آنان همدردی شود و کسانی که خودسرانه و خلاف قانون به سوی مردم تیراندازی کردند به مجازات رسند. به جای اینکه گرانی بنزین را به گردن هم بیاندازیم و احیانا بهرههای جناحی ببریم، نخست باید با این خانواده ها اظهار همدردی نماییم و پس از آن ریشه قضایا را روشن سازیم. اسفناک این که صدا و سیما در ادبیات خود هر معترضی را آشوبگر و اغتشاشگر دانسته و همواره جوانان دردمند معترض را عامل خارجی می داند. نمیدانند که این خود عامل ایجاد بحران و کوبیدن بر طبل اغتشاش است. 

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن اظهار تسلیت و همدردی با خانواده های داغدار و محکوم کردن هر نوع اعمال خشونت از سوی هر شخصی در برابر اعتراضات مردم، از نمایندگان مجلس، مسئولان امنیتی و قوه قضائیه می¬خواهد با تعیین کمیته حقیقتیاب، ریشه اعتراضات را برای مردم روشن سازند و عوامل خارجی و معاندین داخلی در اغتشاشها را براساس رعایت قانون و عدالت محاکمه و نتایج را به اطلاع مردم برساند. 

در شرایط موجود نباید تنها به عوامل قریب اکتفا نکرده، بلکه باید عوامل بعید از قبیل فقر و نابرابری و نبود آزادیهای مصرح در قانون اساسی را در نظر بگیرند. ما بر این باوریم تا به حال سرکوب، خشونت، قتل، زندان، اعدام و اعترافگیری در این گونه مسایل  مشکلی را حل نکرده است. ممکن است خدای نکرده فردای دیگر با شدت بیشتر اعتراضی فراگیرتر صورت بگیرد. به قول مرحوم امام خمینی باید ترسید از "یوم اللهی" که مردم علیه ما قیام کنند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

13/ 9/ 1398»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.