وزیر دفاع آمریکا گفت: یقین دارم ما می‌توانیم شمار نیروهایمان را در افغانستان کاهش دهیم و در عین حال مطمئن باشیم که آن کشور مامن تروریست‌ها برای حمله به آمریکا نخواهد شد.

به گزارش جماران؛ مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفت که کاهش نیروهای این کشور در افغانستان لزوما مشروط به صلح با طالبان نیست.

اسپر در مصاحبه‌ای با رویترز که بامداد سه‌شنبه منتشر شد، اظهار داشت که ممکن است فارغ از دستیابی به توافق صلح با طالبان، شماری از نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شوند.

وی افزود: یقین دارم ما می‌توانیم شمار نیروهایمان را در افغانستان کاهش دهیم و در عین حال مطمئن باشیم که آن کشور مامن تروریست‌ها برای حمله به آمریکا نخواهد شد.

اسپر تاکید کرد دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از مدتها قبل گفت‌وگوهای داخلی در آمریکا و مذاکره با متحدانش را برای کاهش نیرو در افغانستان آغاز کرد. وی گفت: متحدان هم توافق دارند که می‌توانیم نیروهایمان را کاهش دهیم.

به گفته اسپر، کاهش نیروهای آمریکایی لزوما مشروط به توافق صلح با طالبان نیست.

حدود ۱۳ هزار نیروی آمریکایی و هزاران نظامی از دیگر کشورهای عضو ناتو در افغانستان حضور دارند. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که می‌توان شمار نیروهایشان را تا ۸ هزار و ۶۰۰ نفر کاهش داد.

طبق پیش‌نویس توافقی که برای صلح در افغانستان تدوین شده بود، قرار شد هزاران نظامی آمریکایی از افغانستان خارج شوند و در ازای آن طالبان باید تضمین می‌داد که افغانستان به پایگاهی برای حمله شبه‌نظامیان به آمریکا و کشورهای متحدش تبدیل نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.