مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: بر اثر سیل فروردین ماه سالجاری ۱۰۰ اثر تاریخی و بسیاری از زیر ساخت های گردشگری در استان دچار خسارت شدند.

به گزارش جماران؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:سیل فروردین امسال ۷۸ میلیارد تومان خسارت به میراث فرهنگی وارد کرد که تا کنون اعتباری برای جبران آن به استان ابلاغ نشده است.

سید امین قاسمی بیان کرد: بر اثر سیل فروردین ماه سالجاری ۱۰۰ اثر تاریخی  و بسیاری از زیر ساخت های گردشگری در استان  دچار خسارت شدند.

وی اظهار داشت: در حوزه آثار تحت تملک این اداره کل حدود ۷۲ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان و در بخش خصوصی و هتل ها پنج میلیاردو ۲۴۵ میلیون تومان خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه خسارات وارده به میراث فرهنگی و گردشگری لرستان در سامانه سجاد(سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) بارگذاری شده ادامه داد: در این راستا ۴۰۰ میلیارد تومان وام و تسهیلات اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری استان نیز ۱۶ میلیارد تومان خسارت به ثبت رسیده بیان کرد: پل کشکان یکی از برجسته ترین آثار تاریخی این استان است که مرمت آن با تخصیص ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار در حال اجرا است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: همچنین جهت مرمت تاسیسات قلعه فلک الافلاک ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

قاسمی بیان کرد: در حوزه گردشگری استان نیز زیرساخت های زیادی دچار آسیب شد که که در حال حاضر عملیات بهسازی مسیر دریاچه گهر، مرمت پل کلهر و بهسازی مسیر آبگرمه نورآباد و  گردشگری آبشار آبچکان از محل اعتبارات این اداره کل در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: اقداماتی که تاکنون در حوزه مرمت آثار تاریخی و زیرساخت های گردشگری استان شده از محل اعتبارات این اداره کل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.