هانیه رستمیان در گفت وگو با جی پلاس؛

بانوی ملی پوش تیراندازی : از المپیکی شدن خوشحالم اما پایان راهم نیست/ مدال المپیک حق ایران است

ملی پوش تیراندازی ایران که سهمیه المپیک را کسب کرده است گفت: بعد از موفقیت های سال های اخیر تیراندازی فکر می کنم کسب یک مدال المپیک حق این رشته است.

لینک کوتاه کپی شد

هانیه رستمیان ملی پوش تیراندازی ایران یکی از بانوانی است که توانست سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب و نامش را در کاروان اعزامی ایران به این رقابت ها ثبت کند. سهمیه رستمیان سومین مجوز تیراندازان ایران برای بازی های توکیو بود. رستمیان  ملی پوش مازندرانی و 21 ساله تیم ملی تیراندازی ایران که در تپانچه 10 متر سهمیه المپیک را کسب کرد در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره این موفقیت اظهار کرد: همه ورزشکاران در این شرایط بسیار خوشحال هستند و من هم خیلی خوشحالم که توانستم سهمیه المپیک توکیو را به  دست بیاورم. برای به دست آوردن این سهمیه زحمت زیاده کشیده بودم و تلاش فراوانی هم کردم. با وجود اینکه از این اتفاق خیلی خرسندم اما هنوز راه زیادی برای رسیدن به اهدافم دارم و اصلا به این فکر نمی کنم که کار اصلی ام را انجام دادم؛ درواقع باید بگویم که پایان کار من حضور در المپیک نیست. به دست آوردن سهمیه یک هدف کوتاه مدت بود که برای رسیدن به موفقیت های بزرگ تر باید به آن می رسیدم. با این حال حضور در المپیک برای هر ورزشکاری آرزو است و همه ما وقتی کارمان را شروع می کنیم، المپیکی شدن و رفتن روی سکوی این بازی ها برایمان آرزو است.

او درباره رقابت های انتخابی المپیک که در دوحه قطر برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه مسابقه های کسب سهمیه المپیک بود همه تیراندازان از سطح کیفی خوبی برخوردار بودند و رقابت سختی بین همه وجود داشت. در فینال تپانچه نفر اول موفق شد رکوردجهان را بشکند که این نشان دهنده کیفیت مسابقه ها بود. همه می دانیم که بهترین های تیراندازی جهان در آسیا هستند و این موضوع کار را دشوارتر می کند؛ هرچند که ما در سال های اخیر عملکرد قابل قبولی را برابر این مدعیان جهانی داشتیم.

رستمیان درباره مشکل اصلی ملی پوشان تیراندازی ایران گفت: همه می دانند که معضل اصلی برای ما فشنگ است. مشکلی که خیلی مهم است و امیدوارم بالاخره حل شود. واقعا با این شرایط، رقابت با حریفانی که اصلا چنین مشکلی به ذهنشان نمی رسد سخت است اما با وجود همین مشکل ما سهمیه المپیک می گیریم و حتی به کسب موفقیت در بازی ها هم خوش بین هستیم. فدراسیون تمام تلاش خود را انجام می دهد تا اثرات این مشکل به حداقل برسد و ما با آرامش بیشتر و نگرانی کمتری تمرین کنیم.

هانیه رستمیان در ادامه صحبت های خود گفت: کشورهایی نظیر چین و هند که در جهان عنوان دار هستند در تیراندازی هزینه زیادی انجام می دهند و همان طور که می بینید به نتیجه هم می رسند. ما تیراندازان با کیفیت و با استعدادی داریم که با امکانات بیشتری می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

او در پایان گفت: از حضور در المپیک شگفت زده هستم و آرزو دارم که بتوانیم در این بازی ها مدال آور باشیم. اگر تیراندازی بتواند به مدال المپیک برسد قطعا برای تمامی ورزشکاران این رشته خوشحال کننده و مفید است. سال هاست که تیراندازی به خصوص بخش بانوان در میادین بین المللی افتخارات زیادی را کسب کرده اما متاسفانه در کسب مدال المپیک ناکام بودیم. به نظرم حق تیراندازی یک مدال از المپیک است و امیدوارم این افتخار در توکیو نصیب ما شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید