کاظم به‌پائی ظهر عصر  دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی با اشاره به بروز رسانی کردن پرونده‌های هیات نظارت،اظهارکرد: هفت هزار و ۳۲۹ فقره پرونده طرح شده را با برگزاری 2 جلسه دادگاه بدوی و هیات نظارت رسیدگی کرده‌ایم. 

وی با بیان اینکه سه هزار و ۱۳۳ فقره پرونده دادگاه سردفتران در آذربایجان شرقی تشکیل شده است، افزود: با توجه به اینکه استان ما قطب اقتصادی است، از این‌رو خواستیم تا دفترهای رسمی اسناد و ازدواج  به صورت کانون شوند که با حمایت استانی کانون سردفتران شکل گرفت و انتخابات آن نیز برگزار شد.

به گفته به‌پائی درآمد حاصل از دفاتر ثبت استان، در حدود ۴ بیلیون ریال بوده که به خزانه دولت واریز شده است. 

وی ادامه داد: ۲۴ بیلیون ریال معوقه بانکی در تمام شهرستان ها با اجرای اسناد رسمی مطالبه و وصول کرده‌ایم و به خزانه دولت برگشت داده‌ایم. 

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی افزود: در خصوص اجرای اسناد رسمی نیز ۸۳ هزار پرونده تشکیل و ۱۰۰ هزار نیز مختومه شده است. 

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۰۷ سند کاداستر داریم،خاطرنشان کرد: بخش‌هایی مانند فرودگاه تبریز، زندان تبریز و ورزشگاه یادگار امام بیش از ۵۰ سال بود که سند نداشتند و به دنبال سند هم نبودند ولی به همت حمایت‌های قضایی به همه آنها سند دادیم تا از هرگونه تعارض و تداخل و زمین‌خواری جلوگیری شود. 

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک اظهار کرد: پیش از این اداره اجرایی با ۴چهار نفر مدیریت می‌شد، ولی اکنون با ۳۰ نفر این قانون را اجرایی می‌کنند.  

به‌پائی در خصوص ثبت شرکت‌ها نیز گفت: با پیگیری مسوولان رده بالا، توانستیم ۲۳ واحد ثبتی به مرکزیت تبریز بیاوریم و با ۳۵ کارمند خدمات ثبت شرکت ارائه دهیم. 

وی اضافه کرد: دفتر اسناد رسمی دستی نیست و به همت سازمان و قوه قضائیه ۷۴ هزار خدمت به صورت الکترونیکی هستند. 

به پائی یادآور شد: اولین دکل ۳۰ متری در جلفا با خطای کمتر از یک میلی‌متر را نصب کردیم که فعالیت کاداستری می‌کند. 

وی، با اشاره به تعامل سازمان ثبت اسناد و املاک آذربایجان  شرقی با سایر دستگاه‌های دولتی و خصوصی گفت: برای ۵۰۰ نفر از سرمایه‌گذاران جلسه ثبت شرکت‌ها برگزار کرده ایم و الان در خود استان آذربایجان شرقی پروانه فعالیت حقوقی صادر می‌شود. 

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی با بیان اینکه حدود یک میلیارد تومان برای ساخت ساختمان اسناد در شرق تبریز اعتبار گرفتیم، افزود: همچنین برای ساخت ساختمان در شهرستان‌های اولویت‌دار نیز اعتباراتی داریم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.