17 هزار زائر خارجی از مرز آستارا به کشور وارد شدند

مدیر پایانه مرزی شهرستان آستارا گفت: امسال 16 هزار و 800 نفر از زوار خارجی عتبات عالیات در قالب 270 دستگاه اتوبوس، 40 دستگاه مینی‌بوس و 100 دستگاه سواری به واسطه مرز زمینی این شهرستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، منصور بابایی دقایقی‌پیش در آستارا اظهار کرد: امسال 16 هزار و 800 نفر از زوار خارجی عتبات عالیات در قالب 270 دستگاه اتوبوس، 40 دستگاه مینی‌بوس و 100 دستگاه سواری به واسطه مرز زمینی این شهرستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی زوار خارجی عتبات عالیات را از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، ازبکستان و گرجستان دانست و تصریح کرد: زوار خارجی عتبات عالیات پس از اسکان و پذیرایی در موکب‌های امام حسین(ع) و امام‌الرضا(ع) جهت حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی به سمت مرز شلمچه حرکت کردند.

مدیر پایانه مرزی شهرستان آستارا ورود زوار خارجی عتبات عالیات از مرز زمینی این شهرستان را در مقایسه با سال گذشته با 40 درصد افزایش دانست و افزود: سال گذشته حدود 12 هزار زائر خارجی عتبات عالیات از مرز زمینی شهرستان آستارا وارد خاک جمهوری اسلامی‌شده بودند.

بابایی با بیان اینکه فعالیت موکب‌های امام حسین(ع) و امام‌الرضا(ع) تا زمان بازگشت زوار از کربلا تداوم خواهد داشت افزود: جهت بدرقه از زوار خارجی عتبات عالیات توزیع بسته‌های فرهنگی متشکل از تابلوی عکس بین‌الحرمین، سجاده، مهر و تسبیح در موکب امام حسین(ع) پیش‌بینی شده است.

امسال دو موکب با ۱۸ غرفه در محل محوطه پایانه مرزی و آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع) شهرستان آستارا با هدف استقبال، اسکان و پذیرایی از زوار خارجی راه‌اندازی شده است که 120 خادم زن و مرد مسئولیت خدمات‌رسانی به زوار خارجی عتبات عالیات را عهده‌دار بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید