گزارش جی پلاس

ماموریت سخت فرهاد مجیدی برای شکست یک طلسم/ سال المپیک باز هم نکو نیست!

تیم ملی فوتبال امید با هدایت فرهاد مجیدی روزهای خوبی را سپری نمی کند تا نگرانی ها بابت افزایش 4 سال دیگر به طلسم المپیکی شدن ایران بیشتر و بیشتر شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال امید ایران در دومین بازی دوستانه خود برابر ازبکستان با نتیجه 4 بر یک شکست خورد. شاگردان مجیدی در بازی اول نیز برابر همین تیم با یک گل مغلوب شده بودند. 

چند ماه پیش بود که هدایت تیم ملی فوتبال امید پس از یک سری حواشی و مسائل جانبی سرانجام به فرهاد مجیدی سپرده شد، تا پس از چندین و چند تلاش نافرجام توسط مربیان داخلی و خارجی برای راه یابی به المپیک، این بار چهره محبوب اما کم تجربه استقلالی ها روی نیمکت تیم ملی امید بنشیند.

حدود نیم قرن ناکامی در راه یابی به المپیک، باعث شده تا حساسیت ها نسبت به تیم امید بیشتر شود، اما بر خلاف حساسیت ها که بسیار بالاست، سطح مدیریتی فدراسیون فوتبال و رسیدگی به این تیم بسیار پایین است تا جایی که حتی بدون هماهنگی و رضایت کمیته ملی المپیک کادر فنی جدیدش را انتخاب کردند! تیم فرهاد مجیدی باید خودش را برای مسابقات زیر 23 سال قهرمانی آسیا که در واقع رقابت کسب سهمیه المپیک 2020 است آماده کند، اما تاکنون در برابر امید ازبکستان در دو بازی دوستانه 5 گل دریافت کرده است.

پس از این که نخستین دیدار دوستانه با یک گل به سود ازبکستان خاتمه یافت، در بازی دوم امید آن می رفت که مجیدی تیم خودش و حریف را بهتر شناخته و نتیجه بهتری کسب کند، اما شکست سنگین تری رقم خورد و امیدها با نتیجه 4 بر یک بازی را واگذار کردند. البته در این که بازی های تدارکاتی را نباید معیار قضاوت قرار داد تردیدی نیست، اما حداقل چیزی که می توان گفت این است که بهار تیم امید با فرهاد مجیدی ناامید کننده بوده و نوید سالی نکو را برای امیدها نمی دهد.

مجیدی در شرایطی به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شد، که اواخر فصل گذشته پس از برکناری وینفرد شفر، به عنوان سرمربی موقت استقلال نیز برگزیده شده بود. در شرایطی که برخی معتقد بودند مجیدی با توجه به سابقه اش در استقلال گزینه مناسبی برای هدایت این تیم است، در نهایت با این استدلال که مجیدی به عنوان یک مهره آینده دار در دنیای مربیگری نباید سوزانده شود، استراماچونی ایتالیایی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد تا مجیدی نسوزد. آیا با همین استدلال نمی توان نسبت به انتخاب مجیدی برای تیم امید خرده گرفت؟ البته انتخاب او به عنوان سرمربی تیم امید با توجه به تجربه اندک مربیگری با مخالفت هایی روبرو شد و حتی واکنش کمیته ملی المپیک را نیز به دنبال داشت، اما در نهایت ماموریت سخت و دشوار راه یابی به المپیک بر دوش مجیدی قرار گرفت.

حالا فرهاد مجیدی باید در عرض کمتر از چهار ماه از تیمی که برابر ازبکستان 4 گله شده، تیمی بسازد که در مصاف با تمام قدرت های آسیا قهرمان شده و تک سهمیه المپیک را کسب کند. از این رو نخستین تجربه جدی مربیگری مجیدی شاید سخت ترین آن هم باشد.

رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا حدود دو هفته دیگر قرعه کشی می شود و ایران که در گلدان چهارم قرار گرفته حریفانش را در این رقابت ها خواهد شناخت. در گلدان اول تیم های تایلند (میزبان)، ازبکستان، ویتنام و قطر قرار دارند. در گلدان دوم کره جنوبی، عراق، ژاپن و کره شمالی حاضر هستند. در گلدان سوم نیز چین، استرالیا، اردن و عربستان سعودی قرار گرفته اند. این رقابت ها دی ماه امسال در چهار شهر مختلف در تایلند برگزار می شود.

امید آن می رود که تیم امید پس از سال ها انتظار، بالاخره راهی المپیک شود، اما اگر این اتفاق رخ نداد، رئیس فدراسیون فوتبال بداند که زنگ خطر آن از چند ماه پیش به صدا در آمده بود. زمانی که برای انتخاب کادر فنی برای این تیم از راحت ترین گزینه های ممکن استفاده شد.

دیدگاه تان را بنویسید