تردد زائران اربعین در مرز مهران بدون مشکل

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: مشکلی در تردد وسیع زائران برای امنیت همچنین تسهیل در تردد آنها از منطقه مرزی مهران نداریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار قاسم رضایی؛ فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران با بیان اینکه مرز مهران، مرز مودت و دوستی است، گفت: توفیق پیدا کردیم در دو روز گذشته با جمعی از برنامه‌ریزان و مدیران فرماندهی مرزبانی ناجا، بازدیدی از مرزهای غربی کشور داشته باشیم و امنیت منطقه را بررسی کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به بازدید از مرزهای ایلام و پایانه مرزی مهران ادامه داد: با توجه به تجارب گذشته تمام دستگاه‌ها مخصوصاً مرزبانی، مشکلی در تردد وسیع زائران برای امنیت و همچنین تسهیل در تردد آنها از منطقه مرزی مهران نداریم.

وی با اشاره به توافقات مسئولان دولتی دو کشور ایران و عراق در موضوع کنگره عظیم اربعین حسینی(ع) تصریح کرد: مرزهای مشترک ایران اسلامی با کشورهای همسایه مخصوصاً عراق از امنیت مطلوبی برخوردار است.

رضایی خاطرنشان کرد: نشستی دوستانه با مسئولان مرزی کشور عراق داشتیم که نتیجه این ملاقات‌ها، تفاهم و مودت بود، در این دیدار بر اجرای مؤلفه‌های مشترک مرزی تأکید شد تا دو کشور بهترین فرصت را برای تسهیل تردد زائران داشته باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا در مرزهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان هیچ‌گونه دغدغه امنیتی نداشته باشیم.

وی افزود: توافقی بین دو دولت ایران و عراق مبنی بر بازگشایی مرز خسروی انجام شد و بازگشایی این مرز، تسریع‌کننده حرکت زائران به‌سمت عراق و کمک‌حال مرز مهران خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه "طی برآوردهای انجام‌شده، شاهد افزایش تردد زائران نسبت به سال گذشته خواهیم بود"، به زوار توصیه کرد اصول قانونی را رعایت کنند و با گذرنامه‌های معتبر در مرز حضور داشته باشند تا خادمان آنها در مرزبانی بتوانند وظیفه ذاتی، دینی و عشق به اهل‌بیت(ع) را به سرانجام برسانند.

این مقام مرزبانی یادآور شد: از مسئولان می‌خواهیم موانع تردد خودروها و مشکلات زیرساختی را مرتفع کنند تا زائران بدون کوچکترین دغدغه به زیارت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اعزام شوند

 

دیدگاه تان را بنویسید