آل حبیب در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اِن. اِچ. کِی» ژاپن با اشاره به همزمانی این حادثه با سفر «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور به ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی توضیح داد: «کسی پشت این ماجرا است تا آن را به گردن ایران بیاندازد. (و آن کس نیز) ایالات متحده است».

به گزارش جماران؛ دیپلمات ارشد ایرانی در سازمان ملل با بیان اینکه آمریکا عامل حادثه برای نفتکش‌ها در دریای عمان است، اتهامات واشنگتن علیه تهران در این باره را رد کرد.

«اسحاق آل حبیب» معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به اتهام‌زنی واشنگتن به تهران در خصوص حادثه روز گذشته (پنجشنبه) برای دو نفتکش در دریای عمان، گفت که خود آمریکایی‌ها پشت این ماجرا هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» آل حبیب در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اِن. اِچ. کِی» ژاپن با اشاره به همزمانی این حادثه با سفر «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور به ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی توضیح داد: «کسی پشت این ماجرا است تا آن را به گردن ایران بیاندازد. (و آن کس نیز) ایالات متحده است».

«مایک پامپئو» وزیر خارجه و «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا شامگاه گذشته بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، ایران را به دست داشتن در انفجار دو نفتکش در دریای عمان متهم کردند. این در حالی است که نفتکش‌ها محموله‌های متعلق به ژاپن را حمل می‌کردند.

آل حبیب بامداد امروز نیز در نشست محرمانه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه دریای عمان گفته بود: «ما قویا هرگونه اتهامات علیه ایران (حول دست داشتن در این حادثه) را رد می‌کنیم. قطعا کسانی که ایران را متهم می‌کنند، نقش اصلی در حادث شدن چنین اتفاقاتی را ایفا کرده و اصلا شاید خود ایالات متحده (پشت ماجرا)‌ باشد».

منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر داده بودند. شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرده بود که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده و دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند.

دو نفتکش در این حادثه دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.