به گزارش روز جمعه ایرنا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در این مراسم با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران راه شهدا را ادامه می ‌دهند و با همان روحیه ایثار و شهادت‌ طلبانه در دفاع از آرمان‌ها پیش‌قدم هستند، گفت: امروز به برکت خون شهدای دفاع مقدس هیچ کشوری جرات نگاه چپ به آب و خاک کشور را ندارد.
سردار اصغر عباسقلی ‌زاده اظهار داشت: در روزهای نخستین جنگ سران غرب و شرق می‌ گفتند امکان پیروزی ایران در عرصه‌ های نبرد با توجه به امکانات پیشرفته‌ نظامی عراق و نیروی انسانی متعدد امکان‌پذیر نیست و خرمشهر آزاد نمی‌ شود، اما رزمندگان اسلام در جنگ ایمان با کفر در صف اول مقابله با استکبار جهانی ایستادند و پیروزی های تاریخی را به ثبت رساندند.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی بلوک شرق و غرب در کنار یکدیگر ایستادند تا با آغاز جنگ تحمیلی به دست صدام و تجهیز نظامی رژیم بعث به انقلاب نوپای ایران خاتمه دهند.
عباسقلی زاده با بیان اینکه اراده‌ خداوند بر این بود تا خون بر شمشیر پیروز شود، گفت: منافع آمریکا، غرب و شرق در منطقه با انقلاب اسلامی ایران به خطر افتاده بود و آنان قصد داشتند با اشغال خاک ایران و تغییر حکومت، بار دیگر بر کشورهای اسلامی مسلط شوند اما به واسطه‌ دلیری مردم قهرمان ایران و جوانانی که برای دفاع از آرمان‌ها و اعتقادات‌ خود همه ‌چیز را رها کردند و در جبهه‌ها حاضر شدند، فتنه‌های جهان استکبار نقش بر آب شد.
وی با اشاره به حمایت همه جانبه‌ آمریکای جهانخوار، انگلیس فریبکار و رژیم اشغالگر قدس از نیروهای بعثی، یادآوری کرد: آنان ادعاهای واهی مبنی بر شکست کامل ایران در جنگ ارایه می کردند اما این تحلیل‌ها یکی پس از دیگری رنگ باخت.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 10 هزار شهید، 22 هزار جانباز و یکهزار آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
این استان در طول این سال ها 65 هزار رزمنده به جبهه های جنگ اعزام کرد.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.