این روزها به همت معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی، شاهد حضور مسئولان کشوری و رایزنی با آنها برای توسعه استان هستیم. سنتی که سالها بود در این استان به فراموشی سپرده شده و مدیران فقط در دوران مدیریتی خود رفع تکلیف می‌کردند. آنها نه با چالش مدیریتی روبه بوده‌اند، نه با مفهومی به نام توسعه. این روزها معتمدیان، مدیران کل و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان را در بازدیدهای میدانی، با خود همراه می‌کند و به پای میزه مذاکره با مدیران ارشد وزارتخانه می‌کشاند تا بتوانند با سخنان کارشناسی و با کمک یکدیگر راهی برای توسعه استان باز کنند.
مدتی است که دیگر مسئولین کشوری که وارد استان می‌شوند، صرفا در اتاق لاکچری استاندار نمی‌مانند. بلکه برای درک شرایط استان به عرصه‌های واقعی برده می‌شوند و این‌گونه در مدت کوتاهی، خراسان جنوبی در اذهان پاتخت‌نشینان جا باز می‌کند، کاری سالها قبل باید انجام می‌شد. این بازدیدهای میدانی در استان توسط مسئولین عالی‌رتبه نظام و رایزنی‌هایی استاندار با پایتخت ‌نشینان باعث می‌شود چنانچه در جلسات وزارتی، صحبتی از این استان و شرایط حاکم بر آن بشود، با تمام وجود این شرایط را لمس کنند، چرا که روزی از نزدیک در جریان شرایط این استان قرار گرفته‌اند.
اینجاست که مدیریت معنا پیدا می‌کند. مدیریتی که حذف فیزیکی در آن نیست بلکه مدیریتی است که در پی دادن فرصت به مدیران است تا از پشت میزهای خود خارج شوند و برای خدمت به مردم و توسعه استان لحظه‌ای آرام ننشینند. اینجاست که می‌توان تفاوت مدیران پرتلاش عملیاتی با نگاه کارشناسی و اعتماد را با مدیران پشت میزنشین لمس کرد و مرحبا به این‌گونه مسئولان و مدیران که ارزششان وصف‌ناشدنی است.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.