رحیم صمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرآیند خرید و استقرار دستگاه سی تی اسکن ماکو، زمان بر بوده که شامل گرفتن مجوزهای لازم از سازمان‌های مختلف از جمله سازمان انرژی اتمی است.
وی افزود: از ابتدای سال گذشته پیرو پیگیری‌های انجام شده توسط مسوولان شبکه بهداشت و درمان ماکو، مراحل کلیدی و بسیار مهم خرید دستگاه شامل، تامین اعتبار، قرارداد با هیات امنا، صرفه جویی ارزی و ثبت سفارش خرید سی تی اسکن انجام شده است.
وی اضافه کرد: طبق مفاد قرارداد منعقده بین دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و هیات امنای صرفه جویی ارزی، تامین و خرید دستگاه مورد نظر 6 ماه پس از زمان واریزی مبلغ دستگاه انجام می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه پیگیری‌های مستمر مسوولان شبکه بهداشت و درمان ماکو جهت دریافت دستگاه زودتر از موعد مقرر جهت استقرار در بیمارستان فجر ماکو است، یاد آوری کرد: در صورت تاخیر در خرید و واگذاری دستگاه توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی، طبق مفاد قرارداد این هیات امنا ملزم به پرداخت خسارت‌های لازم خواهد بود.
صمدی ضمن تقدیر از سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مساعدت 1.5 میلیارد تومانی از مبلغ کل سی تی اسکن در اواخر اسفند ماه سال گذشته، ثبت سفارش دستگاه نیز طی اردیبهشت ماه امسال برای دستگاه پیشرفته سی تی اسکن 16 اسلایس جهت استقرار در بیمارستان فجر ماکو انجام شده است.
وی با اشاره به درخواست صورت گرفته مبنی بر احداث بیمارستان تخصصی، در این شهرستان با نظر موافق و حمایتی، اظهار داشت: در این خصوص با وزارت بهداشت و درمان مکاتبه شده است و تاکنون جوابیه‌ای مبنی بر رد یا تایید وزارت صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: با اخذ مجوز و موافقت های ذکر شده از وزارت بهداشت و درمان امیدوارم بتوانیم گامی مهمی در راستای حل مشکلات مردم منطقه در حوزه بهداشت و درمان برداریم.
به گزارش ایرنا ماکو با بیش از 97 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان های شمالی آذربایجان غربی با 2 کشور ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان هم مرز است.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.