استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق همچنان باید در اولویت باشد، گفت: در عین حال فرایند رسیدگی و تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف‌شده نیز باید با سرعت بیشتری طی شود و دستگاه‌هایی که مسئول ارزیابی و اعلام نظر در خصوص کیفیت این کالاها هستند، در کم‌ترین زمان به استعلام‌های سازمان اموال تملیکی پاسخ دهند. 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با اشاره به آمار کالاهای قاچاق منهدم شده در یک سال گذشته، گفت: بخشی از این کالاها بویژه کالاهای دارای تاریخ مصرف، به خاطر تأخیر در تعیین تکلیف، غیرقابل استفاده شده است که باید برای این موضوع تدبیر شود. 
وی با بیان این‌که باید ساختار مشخصی برای تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف‌شده ایجاد شود، افزود: در صورتی که این کالاها در زمان مناسب تعیین تکلیف شوند نیازی به انبارهای متعدد برای نگهداری آنها نخواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی خواستار تسریع در تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف‌شده توسط سازمان اموال تملیکی شد و گفت: دستگاه‌های مرتبط باید در کم‌ترین زمان ممکن به استعلام‌های این سازمان پاسخ دهند.
وی از سازمان اموال تملیکی نیز خواست تا برآوردی از حجم کالاهای قاچاق کشف‌شده و ظرفیت انبارهای موجود ارائه کند تا اگر نیاز به افزایش انبارهای این سازمان است، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای از ظرفیت انبارهای عمومی استفاده شود. 
استاندار آذربایجان شرقی در خصوص فعالیت گمرک خداآفرین نیز بر ارزیابی و بازرسی مجدد زیرساخت‌ها و ملزومات این منطقه تأکید کرد و گفت: یک گروه کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول این موضوع را بررسی و به دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا اعلام کند. 
در این نشست گزارش سازمان اموال تملیکی درخصوص کالاهای قاچاق کشف‌شده ارائه و نسبت به تعیین تکلیف آنها بحث و تبادل نظر شد. 
همچنین موضوع بازگشایی گمرک خداآفرین و اعمال مقررات کالای همراه مسافر در این نقطه مرزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.