محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالای استان گفت: با توجه به اینکه کالاهای باارزش و برخی فاسد شدنی جزو کالاهای دپو شده است، باید تدبیری برای آنها اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه در کنار فروش کالاهای ضبط شده باید جلوی قاچاق را بگیریم، اظهار داشت: اگر کالای قاچاق به موقع تعیین تکلیف می شد، این قدر مشکل نگهداری نداشتیم.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: برخی کالاها از جمله پوشک بچه و کالاهای زود فاسد شدنی باید با نظارت اداره کل استاندارد در مدت یک ماه تعیین تکلیف شود تا هم در انبارها دپو نشود و هم نیازهای مردم برطرف شود.
وی در مورد گسترش تعداد انبارها با بیان اینکه ساخت انبار جدید زمان بر و هزینه بر است، گفت: ابتدا تدبیری برای کم کردن کالای قاچاق اندیشیده شود و بعد با منطقه آزاد برای استفاده از انبارهای منطقه تفاهم نامه ای منعقد شود.
پورمحمدی اظهار داشت: ابتدا باید فکری برای مبارزه جدی با قاچاق شود و بعد کالاهای موجود در انبارها هر چه سریع تر برای فروش به بازار وارد شود.
وی با بیان اینکه بخشی از مقوله کالای قاچاق به کمبود آن در بازار و تقاضای زیاد برای خرید بازمی گردد، اظهار داشت: اگر جلوی ورود قانونی کالا گرفته شود، پدیده قاچاق به وجود می آید که لازم است منطقه آزاد مجوز ورود کالای همراه مسافر را صادر کند تا کمبود بازار نیز رفع شود.
مدیر اموال تملیکی آذربایجان شرقی نیز کل فروش اموال تملیکی در سال گذشته را 93 میلیارد و 640 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: فروش اموال مکشوفه استان در دو سال قبل 40 میلیارد و 457 میلیون ریال بود.
حسن استوارآذر کل فروش اموال منقول در سال گذشته را 70 میلیارد و 877 میلیون ریال اعلام و اظهار داشت: این میزان در سال 1396 سی میلیارد و 857 میلیون ریال بود.
وی با اعلام اینکه بزودی مزایده ای برای فروش اموال برگزار خواهیم کرد، افزود: اسفند ماه سال گذشته 45 خودرو به فروش رفت و امسال نیز 14 خودرو به فروش می رسد.
استوار آذر از انهدام 6 مرحله کالاهای فاسد و مغایر با موازین بهداشتی و استاندارد در سال گذشته خبر داد و گفت: یک هزار و 294 ردیف کالا به ارزش 228 میلیارد ریال منهدم شد.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.