گزارش جی پلاس

بیل‌گیتس هم وارد کار گوشت شد!

دو استارتاپ قصد دارند با ترکیب گوشت‌های آزمایشگاهی و فناوری کریسپر، نسل جدیدی از گوشت‌های آزمایشگاهی را تولید کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، شاید درباره گوشت‌های آزمایشگاهی چیزهایی شنیده باشید. این قبیل گوشت‌ها به جای اینکه از تمام بدن حیوانات تولید شوند، تنها از سلول‌های حیوانی تولید می‌شوند. در این نوع گوشت‌ها از فناوری کریسپر استفاده می‌شود که به دانشمندان امکان ویرایش DNA را می‌دهد.

خبرها حکایت از آن دارد که به تازگی دو استارتاپ با حمایت بیل‌گیتس در نظر دارند با ترکیب گوشت‌های آزمایشگاهی و اعمال فناوری کریسپر روی آنها، نسل جدیدی از گوشت‌های آزمایشگاهی را تولید و روانه بازار کنند. کارخانه فناوری غذایی Memphis Meats با حمایت بیل‌گیتس و ریچارد برنسون گوشتی آزمایشگاهی را با فناوری کریسپر و با استفاده از گوشت مرغ و گوساله واقعی تولید کرده‌ است.

یکی از برنامه‌های این کارخانه، ساخت ماهیچه اسکلتی با استفاده از سلول‌های گرفته شده از گونه مرغ جنگلی سرخ و گونه‌ای از گاو است. آنها به دنبال فناوری‌های خلاقانه‌ای هستند که بتوانند محصولات بهتر و مرغوب‌تری برای حفظ سلامت محیط‌زیست و عموم مردم تولید کنند که افراد هم قادر به پرداخت هزینه‌های آن باشند. اما تولید گوشت آزمایشگاهی که قابلیت ویرایش ژنی داشته باشد، ادعای بزرگی است و تولیدکنندگان برای تحقق این ادعا باید نیاز به سرم جنین گاو را از بین ببرند.

این ماده، نوعی ترکیب بسیار مغذی است که از خون گاوهای کشتار تولید می‌شود. دانشمندان به تازگی از این ماده برای تزریق به گوشت‌های آزمایشگاهی استفاده می‌کنند که گام بزرگی به سوی تولید موادغذایی برپایه گوشت‌های غیرحیوانی است. به طور قطع، حامیان حقوق حیوانات با تولید این گوشت‌های آزمایشگاهی، از این طرح حمایت خواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید