در گفت و گو با جی پلاس:

محمدرضا طالقانی: دستاوردهای چهل ساله انقلاب در ورزش "اظهر من الشمس" است/ جایگاه ورزش در نظر امام (س) بزرگ بود

محمدرضا طالقانی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه ورزش، طی چهل سال گذشته را اظهر من الشمس توأم با فراز و نشیب های بسیاری می داند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سالگرد پیروزی خود رسید؛ انقلابی که در دهه های گذشته منبع رشد و تعالی ایران به ویژه در بحث «استقلال کشور»، «مردم‌سالاری و حاکمیت مردم»، «تولید علم و فناوری»، «پیشرفت‌های اقتصادی»، «آزادی» و «رشد معنویت» شد. ورزش نیز به عنوان جزیی مهم از زندگی اجتماعی نمی تواند از تحولات سیاسی به دور باشد.

ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی نمی توانست از تحولات انقلابی کشور به دور باشد. بررسی کارنامه 40 ساله ورزش کشور نشان از آن دارد که ورزش و انقلاب اسلامی رابطه ای تنگاتنگ با هم داشته اند. حمایت های مادی و معنوی بزرگان انقلاب از ورزش موجب شد تا ورزشکاران که برخواسته از قشرهای مختلف جامعه بودند بسیاری از پیام و آرمان های انقلاب را از طریق میادین ورزشی به جهانیان ابلاغ کنند.

محمد رضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی که در جمع محافظان حاضر در کمیته استقبال از حضرت امام خمینی(س) در روز ورود ایشان به میهن نیز حضور داشت، در سالروز چهل سالگی انقلاب اسلامی، درباره دستاوردهای انقلاب  طی چهل سال گذشته در حوزه ورزش به خبرنگار جی پلاس می‌گوید: موفقیت ورزش ایران در چهل سال گذشته اظهر من الشمس است. ورزش ایران در این چهل سال همواره دارای فراز و نشیب های بسیاری در بعد قهرمانی بوده که امری طبیعی است اما از نظر تعدد رشته های ورزشی، موفقیت های ورزشکاران رشته های مختلف، ساخت اماکن و ورزشگاه ها در همه شهر ها و حتی روستاها رشد چشمگیری داشتیم و به طور کلی ورزش دستاوردهای زیادی را در حوزه های مختلف به ارمغان آورده که موجب افتخار و غرور ملی شده است.

پیشکسوت کشتی با اشاره به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که فرمودند "من خودم ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم" تاکید کرد: وقتی به این سخن حضرت امام (س) رجوع کنیم کاملا مشخص است که ایشان جایگاهی بزرگ و مهمی را برای ورزش مملکت در نظر داشتند. ورزش سلامت جامعه را تضمین می کند که امیدوارم با اهمیت دادن بیش از پیش به آن به قله های رفیع تری برسیم.

** محمد بنا: مردم نهضت امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی را می خواستند/ انقلاب دستاوردهای زیادی برای ورزش ایران داشت

** علی پروین: ترویج اسلام و مذهب شیعه مهمترین دستاورد انقلاب بود

دیدگاه تان را بنویسید