به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان تسهیلات بر اساس 73 طرح مصوب بانکی در راستای اهداف توسعه گردشگری استان در بازه زمانی سال گذشته تا مهر امسال تخصیص یافته است.
وی اظهار داشت: این تسهیلات از محل گردشگری روستایی، فراگیر گردشگری، صندوق توسعه ملی، صنایع دستی روستایی و طرح رونق تولید به متقاضیان اعطا می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: از این میزان 460 میلیارد ریال اعتبار برای 30 طرح گردشگری روستایی سال جاری تخصیص یافته است.
آبدار ادامه داد: از ابتدای سال 96 تا 25 مهر امسال، 41 مورد موافقت اولیه بوم گردی در حوزه سرمایه گذاری گردشگری استان صادر شده که از این تعداد 14 طرح موفق به کسب موافقت اصولی سرمایه گذاری گردشگری شده اند.
وی با بیان اینکه انجمن‌های مردم نهاد میراث فرهنگی با توجه به حوزه فعالیت شان می‌توانند در پیشبرد اهداف سازمانی در استان نقش بسزایی ایفا کنند، گفت: در همین راستا 68 انجمن مردم نهاد میراث فرهنگی به صورت فعال در استان در حال فعالیت هستند که تاکنون 111 کارت عضویت توسط آن ها صادر شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: حرکت در مسیر جذب و هدایت سرمایه گذاران در فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری به ویژه مناطق نمونه گردشگری استان برای تطبیق با مشخصات مناطق پیشرو در امر گردشگری ضروری است.
آبدار افزود: آذربایجان شرقی با وجود 47 منطقه نمونه و 52 روستای هدف گردشگری می تواند فرصت مناسبی را برای توسعه امکانات زیرساختی و ارتقا سطح کیفی گردشگری خود با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی و 3 اثر ثبت شده جهانی در فهرست آثار یونسکو، جزو پنج استان اول کشور در حوزه گردشگری است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.