استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که متوسط نرخ بیکاری در کشور ۱۱ درصد و در آذربایجان شرقی هفت درصد است، عنوان کرد: آذربایجان مردان بزرگی دارد، حال با وجود داشتن این بزرگ مردان، چرا باید مردم استان برای یافتن شغل به سایر استان‌ها مهاجرت کنند؟ 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه دیدار فعالان اقتصادی استان با وزیر صمت، با بیان این‌که حفظ وضعیت موجود تولید و صنعت اولویت اصلی ما است، اظهار کرد: توسعه یافتگی کشورها به علت تاریخ مکتوب، نژاد، منابع طبیعی و جغرافیا نیست؛ بلکه توسعه یافتگی در فرهنگ و دانش است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال، ‌ژاپن فاقد منابع طبیعی و یک کشور کوهستانی است اما با این شرایط از پیشرفته‌ترین کشورها محسوب می‌شود.
وی با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی رتبه بیستم در درآمد کشور را داراست، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی قابلیت های چشمگیری در زمینه صنعت و تولید داشته و دارای ۵۰ ناحیه صنعتی است؛ حال با این وجود چرا باید در جایگاه بیستم درآمدهای سرانه کشور قرار گیرد؟
پورمحمدی با تاکید بر این‌که ظرفیت‌های خوبی در استان وجود داشته و با دو هزار میلیارد سرمایه گذاری برای هزار نفر زمینه اشتغال فراهم می‌شود، تصریح کرد: همه ما باید توجه به موضوع صنعت و تولید را در دستور کار قرار داده و اجازه ندهیم هیچ کارخانه‌ای در این استان تعطیل شود. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.