به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی امروز شنبه در دیدار فعالان صنعت و تجارت استان با وزیر صمت از بخش تولید و صنعت به عنوان اولویت اول مدیریت ارشد استان یاد کرد و افزود: توسعه‎یافتگی کشورهای پیشرفته نه در تاریخ مکتوب، جغرافیا، نژاد و حتی منابع طبیعی، بلکه در فرهنگ و دانش آنها ریشه دارد.
وی اظهار داشت: در حالی که مصر 3 هزار سال تاریخ مکتوب دارد و وضعیت این کشور برای همه معلوم است، در مقابل کشورهایی مثل نیوزلند و مالزی بسیار جوان‎تر، اما با وجود کوچکی و جوانی، اقتصادی بسیار موفق و توسعه یافته دارند.
پورمحمدی ادامه داد: ژاپن کشوری کوهستانی و فاقد منابع طبیعی است، با این حال بسیار پیشرفته و توسعه یافته به شمار می‎رود.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید با اشاره به گلایه یکی از شهروندان از وزیر صمت به خاطر بیکاری فرزندش گفت: دیدن این صحنه‎ها دردآور است، آذربایجان ‎مردان بزرگی دارد و با وجود این بزرگمردان صنعت و تجارت چرا باید فرزندان این خطه تا این حد تحت فشار باشند؛ چرا باید آذربایجان رتبه بیستم درآمد سرانه کشور را داشته باشد؟
استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: صنعتگران ما مردان بزرگی هستند و ما باید از این بزرگمردان خواهش کنیم بیایند و ایجاد اشتغال کنند.
وی یادآوری کرد: تبریزی که 50 ناحیه صنعتی و 51 هزار هکتار ناحیه صنعتی دارد، نباید چنین وضعیتی داشته باشد؛ در هیچ کارخانه‎ای تعطیل نباید تعطیل شود؛ آستین‎ها را بالا بزنید که امروز روز کار است.
وی با اشاره به نرخ بیکاری 7 درصدی در استان و 11 درصد آن در کشور گفت: پایین بودن نرخ بیکاری در این خطه نه به معنای رضایت بخش بودن وضعیت اشتغال، بلکه نشان دهنده مهاجرت نیروی کار از آن است.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.