به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح ها شامل 71 طرح زیرساختی گردشگری و 69 طرح مرمتی ابنیه تاریخی است.
وی اظهار داشت: رویداد تبریز 2018 موجب رشد 190 درصدی طرح های عمرانی در سال جاری شده که از جهش قابل توجهی برخوردار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در این راستا با تلاش‌ و پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره کل در تخصیص ردیف اعتباری تبریز 2018، اعتبار لازم به طرح ‌ها و طرح‌های عمرانی در بخش میراث فرهنگی و گردشگری استان اختصاص یافته است.
آبدار ادامه داد: بهسازی و مرمت آثار تاریخی مانند خانه‌ ها، کاروانسراها، مساجد و سایر ابنیه تاریخی از جمله اقدام ها در راستای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی استان است.
وی با بیان اینکه هم اکنون همه طرح های بخش میراث فرهنگی و گردشگری سطح استان در حال بررسی و اجرا است، گفت: با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان ها طرح ‌های مختلف سرمایه‌گذاری گردشگری از جمله احداث کمپ ها و مراکز اطلاع رسانی گردشگری، راه دسترسی، ایجاد پیاده راه، ایجاد سرویس های بهداشتی، آبرسانی و نیرو رسانی تعریف شده که با اتمام آن ها شاهد افزایش رضایتمندی گردشگران خواهیم شد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی و 3 اثر ثبت شده جهانی در فهرست آثار یونسکو، جزو پنج استان اول کشور در حوزه گردشگری است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.