دادستان عمومی و انقلاب کرج، گفت: ویلاسازی و ساخت تفرجگاه، منابع آبی البرز را دچار بحران کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حاجی‌رضا شاکرمی، گفت: مسئله خاک و آب مهمترین موضوعی است که به شخصه آن را دنبال می کنم.

وی با عنوان اینکه 96 درصد تغذیه انسان از خاک است، تصریح کرد: همه نعمات خدا به گونه ای آفریده شده که منابع طبیعی و محیط اطراف جامعه، سلامت باشد اما این انسانها هستند که با گسترش شهرسازی و توسعه صنعت، محیط پیرامون را دچار آلودگی کرده اند.

شاکرمی اذعان داشت: دغدغه جوامع امروزی به گونه ای است که با تخریب مزارع، آتش زدن مراتع و استفاده از کودهای شیمیایی، هر روز با مشکلات حادی روبرو هستیم.

دادستان انقلاب البرز از فرسایش خاک هشتگرد، ساوجبلاغ، ملارد و صفا دشت خبر داد که با ویلا سازی های انجام شده و ساخت و ساز تفرجگاه و استراحتگاههای موقتی پایان هفته ای، آبهای زیرزمینی استان البرز را با احداث چاه‌های متعدد، کاهش داده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه تغییر کاربری، دارای قوانین ناقصی است که باید اقداماتی در این خصوص انجام شود لذا جایز نیست ضعف های قانونی را باز کنیم بهتر است چرا که طرح آنها مساله ساز خواهد شد.

دادستان البرز گفت: محیط زیست تنها برای حیات بشر امروز نیست بلکه حق بشری است و باید همه مطالبه گر باشیم.

شاکرمی با یادآوری اینکه احساس تعلق محیط زیست به فرزندان با موفقیت روبرو خواهد شد، تصریح کرد: حفظ مراتع و مزارع با حساسیت زیادی دنبال شود چراکه نیازمند جوامع است.

وی به ساماندهی زباله های استانی اشاره کرد و گفت: در مورد آلودگی محیط زیست در حلقه دره و نحوه دفن زباله، صحبت های بسیاری شده است در حالیکه دفن زباله، اصولی و قانونمند اجرا نمی شود.

شاکرمی گفت: در این رابطه، دستگاههای ذیربط مسئولیت خود را به خوبی انجام نمی دهد لذا با متخلفان برخورد قضایی می کنیم.

دادستان البرز هشدار داد: در مورد کشت صیفی‌جات در صفادشت، شخصا شاهد آلودگی بودم و شرایط کشت در آب و هوای بسیار آلوده انجام می شود که برای پیشگیری از بیماری های عفونی مصرف کنندگان، باید با جدیت نسبت به رفع آن، همت گمارد.

وی در پایان گفت: فاصله مجاز با تصفیه خانه باید رعایت شود و در راستای پیشگیری از هدر رفت آب، برگشت و تصفیه آب با توجه به خشکسالی، حایز اهمیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.