نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها گفت: مردم عزیز و صبور ما هنوز دوران دفاع مقدس را بخاطر دارند و همچنین هنوز دوران تحریم های قبل را نیز از یاد نبرده اند لیکن هیچ گاه مشابه وضعیت بد اقتصادی امروز را به خاطر نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یعقوب دریانورد در یازدهمین اجلاس شورای عالی استانها که صبح امروز برگزار شد، اظهارداشت: هدف از تشکیل اجلاس عالی استان‌ها همانا جامعه عمل پوشانیدن به اهداف قانون اساسی کشور، تحقق تبعیض زدایی از جامعه، بررسی مشکلات استان‌های کشور و پیگیری رفع آنها در قالب طرح ها است. از این رو قبل از هر چیز تمامی مسئولان باید قانون را رعایت کنند تا با حرکت در این مسیر موجب پیشرفت کشور شوند.

وی گفت: علاوه بر التزام به رعایت قانون نکته مهم و در خور تامل وسعت دید مسئولیت پذیری در قبال جای جای این میهن عزیز است. این که ما بتوانیم مسئولانه هر مشکلی از هر گوشه کشور را به چشم مشکل خود بنگریم و در قبال آن احساس وظیفه کنیم. اگر امروز کرمانشاه هنوز از لرزه های یک سال پیش ویران است، اگر هنوز کودکان سر پل ذهاب باید در کانکس و کانتینر به تحصیل بپردازند، اگر گرد و خاک امان از هموطنان خوزستانی بریده و نفس کشیدن را بر آنها سخت کرده است اگر کم آبی، ریزگرد، توفان شن و ماسه و خشکسالی دست از سر استان سیستان و بلوچستان بر نمی دارد، اگر علیرغم این که حدود 30 درصد از مناطق گردشگری ایران به استان فارس تعلق داشته و باز هم نرخ بیکاری در این استان بالا است، اگر هنوز بی آبی مشکل اول استان یزد است، اگر هنوز منابع استان خراسان جنوبی به صورت خام و بدون فرآوری صادر می‌شود و هزاران مشکل پیدا و پنهان دیگر که در این کشور است از آن است که ما نظر همت خود را به تمامی برآن نیافکنده ایم و همه به دنبال مسکنی برای دردهای منطقه خود هستیم. حال آن که ایران اگر ایران شد دلیلش همبستگی بین اقوام و قبایل مختلف بوده و هست. امروز هم اگر به دنبال برطرف شدن مشکلی هستیم باید به صورت یکپارچه به دنبال آن مشکل باشیم .

دریانورد عنوان کرد: قریب به یکسال از عضویت ما در شورای عالی استان ها می‌گذرد. به کارنامه خود بنگرید. کدام مشکل از مشکلات را بر طرف کرده و چه دردی از دردهای مردم عزیزمان را به واسطه شورای عالی درمان کرده ایم و چه چیز در کارنامه یک ساله ما موجب افتخار و رضایت وجدان است.

وی گفت: به جرات می‌توان گفت هرمزگان نمایی از ایران کوچک است؛ چرا که کرد ، لر ، فارس، کلیگی ، مازنی ، خراسانی ، بلوچ، ترکمن، عرب و سایر اقوام ایرانی در آن ساکن هستند و در کنار هم زندگی می کنند و در سایه مدیریت جهادی و هنرمندانه استاندار محترم این استان مسیر پیشرفت را طی می‌کند و همین جا بر خورد لازم می‌دانم از دولت تدبیر و امید به واسطه این انتخاب تشکر ویژه کنم اما دولت دبیر و امید نیز مانند دیگر دولت‌ها خالی از ایراد و اشکال نیست و باید مورد انتقاد قرار بگیرد.

نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: مردم عزیز و صبور ما هنوز دوران دفاع مقدس را بخاطر دارند و همچنین هنوز دوران تحریم های قبل را نیز از یاد نبرده اند لیکن هیچ گاه مشابه وضعیت بد اقتصادی امروز را به خاطر نخواهد داشت. در این چند ماه گذشته بی‌ثباتی نرخ ارز و سوء مدیریت‌های اقتصادی خسارت های زیادی بر سر مردم آورد. تمام دستاورد یک هموطن که با سالها تلاش و کوشش به دست آورده به یک باره از بین رفت و در این اثنا تنها این دلالان بودند که جیب های خود را پر کرده و فربه تر از پیش به منفعت های کلان دست یافتند.

وی تصریح کرد: عدم تدبیر در خصوص ایجاد بازارچه های مرزی، توسعه نامتوازن اقتصادی در مناطق مرزی، بی تدبیر در بخش کشاورزی، نبود اشتغال پایدار و دلایل دیگر موجب شد تا شاهد پدیده کول بری باشیم و علیرغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به وضع معیشت کول بران هنوز تمهیدی در این زمینه اندیشیده نشده است و این امر موجب نارضایتی عمومی و دامن زدن بر احساس تبعیض و بی مهری را فراهم کرده است.

وی افزود: منطقه آزاد باید محلی برای تسهیل مبادلات تجاری و زمینه ساز صادرات و همچنین مکان مطمئنی برای سرمایه گذاران خارجی باشد که در آن زیرساخت ها آماده شده و مستعد انجام کار شوند حال آن که علیرغم گذشت بیست و چند سال از ایجاد منطقه آزاد قشم هنوز آن گونه که شایسته و بایسته منطقه آزاد است  زیر ساختی در خصوص سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد و هنوز تغییر چندانی در زیر ساخت‌های شهری ایجاد نشده بلکه سد راهی برای نهاد حاکمیتی از جمله فرمانداری و شهرداری ها شده و با دخالت در اموری که مربوط به این نهادها است خدمت رسانی به مردم را با مشکل مواجه ساخته اند.

نماینده استان هرمزگان تصریح کرد: علیرغم وعده های دولت در خصوص حفاظت از محیط زیست و تدبیر در امر مهم حفظ منابع طبیعی متاسفانه هیچگونه اقدامی به منظور جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه و تالاب ها و شور شدن کارون و ... به عمل نیامده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.