افشین حیدری روز چهارشنبه در آیین آغاز مسابقات بسکتبال استعدادهای برتر کشور در سالن 22 بهمن اهواز افزود: برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی یک طرح ملی و از اولویت های وزارت ورزش و جوانان است.
وی با بیان اینکه المپیاد استعدادهای برتر ورزشی با شعار 'ورزش، دوستی و آینده ‌ای بهتر' 30 آبان تا 9 آذر امسال در رده سنی 12 تا 15 سال و در 68 رشته ورزشی برگزار خواهد شد گفت: استان خوزستان در این المپیاد از 30 آبان تا سوم آذر میزبان رقابت های بسکتبال پنج نفره آقایان با حضور 31 تیم از سراسر کشور است.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ارتقای رشد مدال ‌آوری در المپیک جوانان 2022 را یکی از اهداف المپیاد ورزشی دانست و افزود:کشف، جذب و پرورش استعدادهای برتر ورزشی، نگاه حمایتی به مناطق کمتر برخوردار، پشتوانه سازی برای تیم ‌های ملی، تقویت غرور ملی، توسعه فرهنگ عدالت محوری، توسعه وحدت اقوام و بهره ‌مندی استان ‌ها از توزیع متوازن امکانات از دیگر اهداف برگزاری المپیاد ورزشی است.
وی ادامه داد:با سیاست های وزارت ورزش و جوانان و حمایت استاندار خوزستان قطار توسعه ورزش این استان با سرعت خوبی در حال حرکت است که امیدواریم تداوم داشته باشد. پروژه های زیادی همچون خانه های کشتی، خانه وزنه برداری، خانه جودو، خانه بوکس و 70 چمن مصنوعی در خوزستان در حال اجرا هستند که تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسند.
حیدری با بیان اینکه بسکتبال خوزستان از رشته هایی است که حرف های بسیاری برای گفتن دارد افزود: امسال تیم پتروشیمی بندرامام عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسیا را به خود اختصاص داد که اتفاق بسیار بزرگی برای جامعه ورزش خوزستان بود.
وی در ادامه گفت: امیدواریم با بهره برداری از ورزشگاه مدرن فولاد خوزستان شاهد برگزاری رویدادهای بین المللی فوتبال در این استان باشیم.
رییس فدراسیون بسکتبال نیز هدف از برگزاری این رقابت ها را کشف استعدادهای برتر کشور دانست و گفت: برای ارتقای بیشتر این رشته با برنامه ریزی انجام شده، کل کشور را به هشت منطقه تقسیم کردیم و مرکزیت هر منطقه را به یک استان واگذار کردیم که یکی از مناطق ویژه ما با مرکزیت خوزستان است.
رامین احمدی طباطبایی ادامه داد: مربیان استعدادیاب فدراسیون تمامی مسابقات را از نزدیک نظاره گر خواهند بود و بازیکنان مستعد را شناسایی و به اردوهای تیم ملی دعوت می کنند تا آموزش های لازم را فرا گیرند.
وی هدف از برگزاری این المپیاد ورزشی را حضوری مقتدر در المپیک جوانان 2022 دانست و افزود: در بازی های آسیایی جاکارتا تیم های ملی بزرگسالان و سه نفره ایران موفق به کسب مدال های نقره و برنز شدند اگر چه در بخش سه نفره هم می توانستیم فینالیست باز ی های آسیایی شویم.
در جام جهانی زیر 23 سال نیز تیم بانوان ایران به مقام هفتم رسید. در کمتر از 6 ماه اعزام های متعددی داشتیم و مقام های متعددی برای بسکتبال ایران به دست آمد.
وی با بیان این ه خوزستان یکی از قطب های اصلی بسکتبال کشور محسوب می شود گفت: امیدواریم شاهد برگزاری مسابقات خوبی در این تورنمنت باشیم.
رییس هیات بسکتبال خوزستان نیز با بیان اینکه تمام تلاش ما رشد و ترقی بسکتبال کشور است گفت: این رویداد مهم، فرصتی برای شکوفایی بسکتبال خوزستان و کشور است که امیدواریم به بهترین نحو برگزار شود.
شهرام پرنیاک به قهرمانی مینی بسکتبال خوزستان در رقابت های کشوری آن هم پس از 24 سال اشاره کرد و افزود: همچنین تیم بسکتبال امید خوزستان برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال استان به عنوان قهرمانی کشور دست یافت.
وی گفت: ایجاد بستر مناسب و آموزش رده های پایه در 2 سال اخیر موجب شده که بسکتبال خوزستان افتخارات بسیاری در سطح کشور و حتی آسیا کسب کند.
9879 / 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.